اتحادیه اروپا، عربستان را در پیش‌نویس لیست "حامیان مالی تروریسم" قرار داد

۰۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۷ کد : ۱۹۸۱۳۵۱ سرخط اخبار

اتحادیه اروپا، عربستان را به پیش‌نویس لیست کشورهایی که به خاطر سهل‌انگاری درخصوص موضوع "حمایت مالی از تروریسم و پول‌شویی" خطری علیه این اتحادیه هستند، اضافه کرد.

به گزارش ایسنا، دو منبع به خبرگزاری رویترز گفتند که اتحادیه اروپا عربستان را به لیست کشورهایی که به دلیل سهل‌انگاری درباره موضوع "حمایت مالی از تروریسم و پول‌شویی" خطری برای این اتحادیه محسوب می‌شوند، اضافه کرده است. این اقدام در سایه افزایش فشار بین‌المللی بر عربستان بعد از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول صورت می‌گیرد.

لیست کنونی اتحادیه اروپا شامل ۱۶ کشور از جمله ایران، عراق، سوریه، افغانستان، یمن و کره شمالی است.

این اقدام شکستی برای ریاض محسوب می‌شود آن هم در زمانی که ریاض برای بهبود وجهه خود در سطح بین‌المللی جهت جذب سرمایه‌گذاران خارجی تلاش می‌کند.

درج نام عربستان در لیست این کشورها روابط مالی این کشور با اتحادیه اروپا را پیچیده می‌کند.

یک مسؤول اتحادیه اروپا اعلام کرد که احتمالاً کشورهای دیگری نیز به این لیست اضافه شوند. این مسؤول از فاش کردن جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد.

سخنگوی کمیساریای اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که واکنشی به این لیست ندارد چراکه هنوز نهایی نشده است.

براساس لیست کنونی اتحادیه اروپا اگر کشورها در مبارزه با پول‌شویی و مقابله با نظام‌های حامی مالی تروریسم کوتاهی کنند، در لیست سیاه درج می‌شوند.

همچنین براساس روش جدید، این کشورها اگر اطلاعات کافی درباره مالکیت شرکت‌ها ارائه نکنند یا قوانین‌شان درباره اطلاع دادن درخصوص معامله‌های مشکوک یا نظارت بر مزدوران مالی قوانین سختگیرانه‌ای نباشد، در لیست سیاه درج می‌شوند.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا


نظر شما :