جزئیات جدید از جلسه ادعایی پرتنش دیپلمات‌های اروپایی در وزارت خارجه

۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۱ کد : ۱۹۸۱۲۱۷ سرخط اخبار

«انتخاب» به جزئیات جدیدی از جلسه روز سه شنبه ۱۸ دی ماه میان مقام‌های وزارت خارجه و نمایندگان کشور‌های اروپایی که با ترک جلسه از سوی طرف ایرانی همراه بود، دست یافته است.

به گزارش «انتخاب»، اخیرا خبرگزاری رویترز به نقل از چهار دیپلمات ادعا کرد که در این دیدار، که در ساختمان وزارت خارجه ایران، میان طرف ایرانی با دیپلمات‌های فرانسه، انگلیس، آلمان، دانمارک، هلند و بلژیک انجام شد، اروپایی‌ها گفته اند که دیگر نمی‌توانند آزمایش‌های موشکی ایران و اقدامات این کشور برای ترور برخی افراد در خاک اروپا را تحمل کند.

دیپلمات‌های اروپایی در گفتگو با رویترز در حالی این ادعا را مطرح کرده اند که خبری از انتشار جزئیات کامل این دیدار نیست. این در حالی است که طبق شنیده‌های موثق «انتخاب» ، جلسه مذکور آنچنان که اروپایی‌ها گفته اند، پیش نرفته و ماجرا به گونه‌ای دیگر رقم خورده بود.

شنیده‌های «انتخاب» حکایت از آن دارد که در جلسه مذکور، طرف اروپایی بدون آنکه موضوع جلسه را عنوان کنند، به وزارت خارجه آمده و شروع به بیان موضوعات امنیتی کردند.

در این بین، یکی از دیپلمات‌های اروپایی کاغذی بیرون آورد تا بیانیه‌ای از طرف جمع بخواند.

در این لحظه، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه با قاطعیت حرف طرف مقابل را قطع کرد و گفت: «فکر می‌کردیم آمده اید تا از کم کاری‌های خود درباره برجام بگویید یا درباره تروریست‌هایی که در اروپا پناه داده اید، توضیح دهید و عذر خواهی کنید.»

عراقچی سپس اجازه نداد آن‌ها سخنان خود را ادامه دهند و اعلام کرد که «دیدار تمام است». او سپس از جلسه خارج شد، در را محکم بست و رفت.

در این بین، دیپلمات‌های اروپایی خواهش کردند که یادداشت خود را تحویل مقام‌های ایرانی دهند، اما از طرف ایرانی، هیچ کس آن را تحویل نگرفت و سرانجام اروپایی‌ها نیز رفتند.

کلید واژه ها: وزارت امور خارجه کشورمان عباس عراقچی دیپلمات های اروپایی


( ۱ )

نظر شما :