باید همگان از دستگاه دیپلماسی حمایت کنیم

۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۰ کد : ۱۹۸۱۲۱۱ سرخط اخبار

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم همکاری با وزارت خارجه گفت: وزارت خارجه فعلی موفق‌ترین دوره خود را در طول سالیان گذشته طی کرده که باید در داخل کشور مورد حمایت قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، کمال دهقانی گفت‌: در شرایطی که آمریکا به دنبال فعالیت‌های گسترده در منطقه علیه ما است باید ما هم ابتکارانه و فعالانه توام با خلاقیت رفتار کنیم و روابط را براساس اصل احترام متقابل برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: باید دستگاه‌های مختلف در راستای افزایش تعاملات و همکاری‌های منطقه‌ای و تنش‌زدایی و استفاده از ظرفیت و توان دیپلماسی حرکت کنند که در این راستا باید به وزارت خارجه کمک کرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: باید بودجه سالانه دستگاه دیپلماسی تقویت شود و مورد غفلت قرار نگیرد به خصوص در شرایط فعلی که ساختار وزارت خارجه هم تغییر کرده است، لذا باید به وزارت خارجه در راستای اجرایی شدن اجرای قانون مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا در منطقه کمک کرد تا دستگاه دیپلماسی بیشتر از گذشته تقویت شده و تعاملات منطقه‌ای و ارتباطات دوجانبه با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای بزرگ ارتقاء پیدا کند.

وی با تاکید بر این‌که «باید از وزارت خارجه در داخل کشور حمایت شود»، اظهار کرد: بعد از دور جدید تحریم‌های آمریکا کار وزارت خارجه زیادتر از گذشته شده است. آمریکا تلاش می‌کند که کشور را دچار مشکل کند و حتی به روابط شرکت‌های خصوصی هم ورود کرده است. در چنین شرایطی دستگاه دیپلماسی اقدامات بسیاری انجام می‌دهد که باید مورد حمایت قرار گرفته و کوچک‌ترین خدشه‌ای به جایگاه دستگاه دیپلماسی وارد نشود.

دهقانی وزارت خارجه فعلی را موفق‌ترین وزارت خارجه در طول سالیان گذشته توصیف کرد و افزود: باید بیشتر از قبل به مجموع دستگاه دیپلماسی کمک کرد تا در جنگ دیپلماسی و در جنگ اقتصادی بتوانند حداکثر پیروزی را به دست آورد. کما این‌که می‌توان از بحران‌ها و تهدیدهای پیش‌رو به عنوان فرصت استفاده کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «باید با طرح‌های ابتکاری و تنش‌زدایی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد» ادامه داد: باید ضعف‌های ساختاری و نهادی داخل کشور را از بین برد و برای مقابله با بحران‌ها ضمن استفاده از تجارب گذشته نواقص در اداره کشور را رفع کرد تا کشور با تکان‌ها و چالش‌های خارجی آسیب ندیده و مقتدرانه به سمت اهداف پیش‌رو همچون سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ حرکت کند.

کلید واژه ها: وزارت امور خارجه کشورمان


نظر شما :