معترضان خیابانی عراقی دست به دامان ترامپ شدند!

۳۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۲ کد : ۱۹۸۰۲۱۵ سرخط اخبار

پس از تظاهرات اعتراض آمیز و پی در پی جوانان عراق برای رسیدن به شغل، استخدام فارغ التحصیلان دانشگاهی در نهادهای دولتی و نیز استخدام رسمی کارکنان قراردادی، گروهی از آنان راه دیگری را برای بیان خواسته های خود در پیش گرفتند. آنان تصویر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را در دست گرفتند و از وی خواستند برای حل مشکلشان در دولت مداخله کند. موضوعی که تعجب بسیاری را برانگیخت و بعضا با واکنش های تمسخر آمیز روبه رو شد.

به گزارش گزارش میدل ایست نیوز به نقل از «العربی الجدید» تظاهرات کنندگانی که به صورت قراردادی با وزارت برق عراق در استان میسان همکاری دارند با در دست گرفتن پلاکاردهای بزرگی که عکس رئیس جمهوری آمریکا روی آن چاپ شده بود به خیابان آمدند. آنان روی این پلاکاردها نوشته بودند: «پس از آنکه از گفتگو با دولت ناشنوای خود باز ماندیم از دونالد ترامپ می خواهیم که برای استخدام رسمی کارکنان وزارت برق دست به کار شود.»

کاربران صفحه های اجتماعی نسبت به این اقدام با تعجب و بعضا با تمسخر واکنش نشان دادند. یکی از فعالان مدنی به نام «علی اشتری» در صفحه خود با هوشمندانه خواندن این اقدام گفت که کارکنان وزارت برق در حقیقت می خواهند توجه اذهان عمومی را به اصل این موضوع جلب کنند.

«علی فاضل» یکی از کارکنان وزارت برق گفت که در دست گرفتن تصاویر ترامپ و طلب کمک از او نمی تواند واقعی باشد، بلکه تنها برای فشار بر دولت عراق است تا مطالبات مردم را پاسخ بدهد. وی گفت مشکل قراردادهای وزارت برق در دولت های سابق نیز وجود داشته است.

وی با اشاره به حقوق کارکنان قراردادی وزارت برق گفت که پیش از این برخی نمایندگان و مسئولان در خصوص استخدام دائمی کارکنان قراردادی وزارت برق صحبت کرده بودند اما تمام این وعده ها بیشتر مصرف رسانه ای داشت.

ماه گذشته «علا الدلفی»، عضو پارلمان عراق تأکید کرده بود که وزرات برق با استخدام رسمی کارکنان قراردادی خود موافقت کرده است. وی گفته بود که این تصمیم وزارت برق پس از آن گرفته شده که مشکلات و شرایط سخت زندگی کارکنان قراردادی مطرح شده است.

اما یک منبع آگاه تأکید کرد تا کنون تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و افزود که این موضوع منوط به موافقت وزیر جدید و گفت وگو با نهادهای ذیربط برای اختصاص هزینه لازم در این خصوص است.

استخدام رسمی در عراق از سال ۲۰۱۵ میلادی و پس از بحران اقتصادی که به دلیل پایین آمدن قیمت نفت و مبارزه با داعش گریبان کشور را گرفت، متوقف شد. اما در عین حال برخی از وزارتخانه ها رتبه های کارمندی برخی از افراد خاص را به دلیل وجود واسطه ها، زد و بند و وابستگی ها همچنان حفظ کردند.

کلید واژه ها: عراق دونالد ترامپ


( ۱ )

نظر شما :