تصاویر: ورود ارتش سوریه به شهرک‌هایی در حومه درعا

۰۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۷ کد : ۱۹۷۷۵۱۳ سرخط اخبار

پس از فروپاشی گسترده صفوف شبه نظامیان در حومه درعا در جنوب سوریه، ارتش این کشور وارد شهرک الکرک در حومه شمال شرقی درعا شد. همچنین رویترز گزارش داد، مخالفان مسلح سوریه مذاکرات با روس ها در زمینه توافق صلح در درعا را آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، ارتش سوریه طبق توافق آشتی و مصالحه انجام شده و بعد از تسلیم شهرک هایی در حومه درعا بدون هیچ درگیری مسلحانه ای وارد شهرک های "الکرک" در شمال شرقی و "الغاریه الغربیة" و "الغاریه الشرقیة" در حومه جنوب شرقی درعا شد.

خبرنگار شبکه خبری المیادین در سوریه گزارش داد، فضای حاکم در جبهه درعا در جنوب سوریه حاکی از فروپاشی گسترده صفوف شبه نظامیان در این منطقه است.

وی افزود: تعداد بسیاری از شبه نظامیان در روستاهای حومه شمالی و جنوبی درعا با تحویل سلاح هایشان به دولت موافق هستند.

این منبع در ادامه گفت: آشتی در شهرک های الطیبة، صیدا، ام المیاذن و نصیب راه ارتش سوریه برای بازپس گیری گذرگاه نصیب در مرز با اردن را باز می کند.

این منبع افزود: این توافق با توجه به نگرانی ها از وجود بحرانی انسانی در منطقه ای حساس برای دو طرف اردنی و اسرائیلی که در همسایگی یکدیگر قرار دارند، حاصل شد.

اما یک مسؤول در وزارت خارجه آمریکا روز جمعه ادعا کرد: آمریکا نمی تواند خبر دستیابی به توافقی برای آتش بس در سوریه را تایید کند، درگیری ها در منطقه جنوب غرب سوریه ادامه دارند. دمشق و مسکو در حال بمباران منطقه هستند و وضعیت در آنجا همچنان تیره و تار است.

این در حالی است که یک مسؤول در مخالفان سوری اظهار داشت: خطوط مقدم نیروهای مخالفان سوری از هم گسیخته شده اند.

علاوه بر آن خبرگزاری رویترز گزارش داد، مخالفان سوریه دور جدید مذاکره با طرف روسیه را در زمینه توافق صلح در استان درعا امروز (شنبه) آغاز کردند.

پیشتر یک منبع رسمی اردنی در گفت وگو با خبرگزاری رویترز وجود گزارش هایی از برقراری آتش بسی که منجر به آشتی در جنوب سوریه می شود را تایید کرده بود.

مذاکره کنندگان مخالفان سوریه تاکید کردند، مذاکرات با روسیه روز گذشته برای توافق بر سر سپردن بخش هایی از استان درعا در جنوب به دست نیروهای ارتش سوریه آغاز شد.

مذاکره کنندگان افزودند، کمیته ای به منظور مذاکره با طرف مقابل شامل شش عضو نظامی و غیرنظامی از سوی مخالفان برای انجام نشستی مقدماتی تشکیل شده است.

ابراهیم الجباوی، سخنگوی رسمی اتاق عملیات مرکزی که گروه های اصلی وابسته به ارتش سوریه در جنوب ایجاد کرده اند، گفت، این کمیته اولین نشست خود را با روس ها برگزار کرد و دور دوم نشست امروز ادامه می یابد.

رسانه جنگ سوریه نیز پیشتر از ورود ارتش سوریه به شهرک الکرک در حومه شمال شرقی درعا از سمت شمال همزمان با درگیری هایی با گروه های مسلح مستقر در این منطقه خبر داده بود.

در این راستا صدها تن از ساکنان شهرک ابطع در ۲۰ کیلومتری شمال شهر درعا برای استقبال از یگان های ارتش سوریه که پس از تسلیم شدن شبه نظامیان و تحویل دادن سلاح ها و مهماتشان وارد این شهرک شده بودند، جهت تقدیر از نبرد آنها با گروه های تروریستی و پیروزی بر آنها، در میدان اصلی این شهرک جمع شدند.

این گروه های بزرگ پرچم های سوریه و تصاویر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را در دست داشته و با سر دادن شعارهایی بر حمایت خود از نیروهای ارتش سوریه برای بازگرداندن امنیت و ثبات به تمام خاک سوریه تاکید کردند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نیز با اشاره به دستاوردهای سریع ارتش سوریه علیه شبه نظامیان در استان درعا گفت: ما در برابر تحول و پیروزی بسیار بزرگی در جنوب سوریه هستیم.

کلید واژه ها: درعا ارتش سوریه جنوب سوریه


نظر شما :