ایران خطوط قرمز ما را نقض کند علیه اسد اقدام نظامی می‌کنیم

۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۲۵ کد : ۱۹۷۵۰۰۲ سرخط اخبار

یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی گفت: اگر ایران خطوط قرمز اسرائیل را نقض کند، آنگاه آنها نیز علیه دولت سوریه اقدام نظامی خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه گفت از نظر اسرائیل، دولت سوریه و حزب الله لبنان یکسان هستند و در صورت وقوع جنگی در آینده، دلیلی ندارد فقط آغاز کننده حمله را هدف قرار دهند.

اشتاینیتز طی مصاحبه با رادیو ارتش گفت: از نظر ما دولت «بشار اسد» نقطه اتصال ضعیفی در محور شیعی ایران است و اسد باید این مسئله را در نظر داشته باشد اگر می خواهد به ایران اجازه دهد پایگاه نظامی در کشور تاسیس یا موشک های نقطه زن برای حزب الله ارسال کند.

وی در ادامه تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر ایران خطوط قرمزی را که اسرائیل تعیین کرده، نقض کند؛ ما نیز علیه بشار اسد اقدام نظامی می کنیم.

به نوشته وبگاه «جروزالم پست» این وزیر صهیونیست خط قرمز اول را تبدیل کردن سوریه به پایگاه نظامی ایران در خط مقدم و خط قرمز دوم را تقویت توانمندی های موشکی حزب الله از طریق خاک سوریه تعریف کرد.

اشتاینیتز با بیان اینکه امروزه دیگر تفاوتی بین سوریه و لبنان قائل نیستند، افزود: ارتش سوریه و حزب الله، دو بازوی نظامی ایران هستند. اسد و حزب الله یکسان هستند و اگر حمله ای علیه ما شود، ما مجبور به مقابله با مبدا حمله نیستیم بلکه حق این را داریم که جبهه صحیح را انتخاب کنیم.

رژیم صهیونیستی مدعی است که روز شنبه یک پهپاد ایرانی از سوریه وارد بلندی های جولان اشغالی شده و هدف یک بالگرد اسرائیلی قرار گرفته است. در پی این حادثه، جنگنده های اسرائیلی با ورود به حریم هوایی سوریه، مناطقی را هدف قرار داده اند. در جریان این عملیات یک جنگنده اف-16 اسرائیل هدف پدافند هوایی ارتش سوریه قرار گرفته و ساقط شد. اسرائیل تاکنون مدرکی دال بر ایرانی بودن پهپاد یا ورود این پهپاد به آسمان جولان ارائه نکرده است. جولان منطقه ای است که تحت اشغال اسرائیل قرار دارد و هنوز بر اساس قانون بین الملل بخشی از سوریه به شمار می آید.

یک مقام اسرائیلی تایید کرد که جنگنده این رژیم پس از عملیات در سوریه، هدف اصابت موشک پدافند هوایی سوریه قرار گرفته و سرنگون شد. این اولین بار از سال 1982 است که اسرائیل تایید می کند که یک جنگنده اش هدف سامانه دفاعی سوریه قرار گرفته است. رسانه های رژیم صهیونیستی این حادثه را «ضربه ای به اعتبار و ابهت» نیروی هوایی اسرائیل توصیف کرده اند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درپی این حادثه مدعی شد: «سوری ها و ایرانی ها دارند با آتش بازی می کنند. البته ما خواهان تشدید تنش نیستیم. آنهایی که علیه ما اقدام کردند، بهای سنگینی خواهند داد».

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با ادعای اینکه «یک پهپاد ایرانی از اراضی سوریه به داخل اسرائیل» فرستاده شده بود، گفت: «مدت هاست که درباره خطر گسترش حضور ایران در سوریه هشدار می دهم. ایران تلاش می کند تا از اراضی سوریه برای حمله به اسرائیل و دستیابی به هدفی که به آن اذعان کرده، یعنی نابودی اسرائیل، استفاده کند. امروز صبح، ایران گستاخانه حاکمیت ما را نقض کرد.»

یدیعوت آحارونوت اما گزارش داد که اسرائیل در پیامی به روسیه و آمریکا از آنها خواسته تا که میانجیگری کنند و به تهران و دمشق بگوید که با وجود حملاتی که امروز در سوریه انجام دادند، خواهان بالا گرفتن تنش ها و درگیری نیست.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی پهپاد


نظر شما :