قصه دختر 17 ساله آلمانی موسوم به «عروس داعش»

پشیمانم، زندگی ام را تباه کردم

۲۶ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰ کد : ۱۹۷۳۷۸۹ اخبار اصلی خاورمیانه
لیندا وینسل پشیمانی اش از پیوستن به داعش را این گونه توصیف کرد: «هیچ چیز جز زخم هایی که بر بدنم وارد آمده، نصیبم نشده است، آینده ام را ویران کردم. الآن همه در آلمان مرا می شناسند. نمی توانم به هیچ جا بروم و کاری پیدا کنم.»
پشیمانم، زندگی ام را تباه کردم

دیپلماسی ایرانی: لیندا وینسل، دختر آلمانی که عاشق یک داعشی اهل چچن شد و توسط او به داعش پیوست، در دیدار با خانواده اش تمامی جزئیات زندگی اش با داعشی ها را بیان کرد. وی که در حال حاضر در عراق در دست نیروهای عراقی است و برای مجازات به اتهام پیوستن به داعش انتظار می کشد هفته گذشته موفق شد با خانواده اش در عراق ملاقات کند.

لیندا وینسل که به «عروس داعش» معروف شده در نخستین دیدارش با مادر و خواهرش که برای دیدنش از آمان به بغداد آمده اند گفت که «احمق بوده که به این شبکه تروریستی تندرو پیوسته بود.»

به گزارش روزنامه انگلیسی دیل میل لیندا وینسل در گفت وگو با مادرش کاترینا و خواهرش میریام گفت: «نمی دانم چگونه به این فکر احمقانه رسیدم که بروم و به داعش بپیوندم.. زندگی ام را ویران کردم.»

لیندا به دوران روابط تنش آمیزش با خانواده اش اشاره کرد و گفت در همان روزها عاشق یک جوان چچنی شد که هیچ چیز جز این که نامش «محمد» است از او نمی دانست. او بود که او را قانع کرد که به مناطق تحت کنترل داعش در سوریه و عراق سفر کند. لیندا گفت: «تصویر گل و بلبلی در برابرم قرار داشت، در ویدئوهای قسمت بندی شده می دیدم که مردها با همسرانشان در پارک ها قدم می زنند و با همدیگر نان تهیه می کنند.. گویی دنیای دیگری بود.»

لیندا که وقتی به داعش پیوست 17 سال بیشتر نداشت، همچنین گفت: «وقتی که مادرش را دید او با چشمانی گریان به او هدیه ای داد. این ثابت می کرد که او را دوست دارد.»

وی همچنین گفت که در ابتدا به ترکیه سفر کرد و در آن جا از طریق تلفن با آن فرد جوان ازدواج کرد، در طرف دیگر مکالمه فرد دیگری بود که شاهدی هم کنار او بود.

او مراسم ازدواجش را خالی از هر جشن یا مراسمی توصیف کرد و گفت، وقتی که به خانه اش در سرزمین داعش رسید هیچ چیز از آن قسمت هایی که در ویدئوهای قسمت بندی شده دیده بود را مشاهده نکرد، کارش فقط آشپزی و نظافت خانه برای همسری بود که به سختی او را می شناخت. گفت: «زیاد حرف نمی زدیم، به خانه می آمد بعد... بله، من برای او همیشه آشپزی می کردم، و خانه را تمیز می کردم.»

لیندا بعدا در تعامل با کودکانی که در سن کم به دنیا آورد به مشکل برخورد، او در این باره گفت: «دیگر همه وقتم را به خودم مشغول بودم، به دلیل انفجارها و بمباران های هوایی که بالای سرمان می شد و ترکش هایی که به پشت بام خانه مان می افتاد در آستانه دیوانگی بودم.»

وی افزود: «از خودم می پرسیدم: چرا این جا آمدم، آیا شماها احمق هستید؟»

همسر لیندا در یک بمباران هوایی کشته شد و او خودش را در سرزمین غربت تنها می یابد. در سال 2017 این دختر جوان نامه ای به مادرش نوشته و در آن گفته بود: «همسرم به خاطر تو کشته شد. برای این که شما با مالیات هایتان پول بمب ها را می پردازید.»

لیندا وقتی که نیروهای عراقی در ماه ژوئن به موصل رسیدند دستگیر شد و نامش بر سر زبان ها افتاد و به شهرت رسید.

منابع امنیتی عراقی می گویند که لیندا آموزش تک تیراندازی دیده است و در خانه او یک تفنگ قناصه پیدا کرده اند، اما او این مساله را رد می کند و می گوید: «نمی دانم چنین چیزی چگونه کار می کند.»

قرار است لیندا ماه آینده در بغداد به اتهام پیوستن به شبکه تروریستی داعش محاکمه شود. مقام های عراقی تا الآن از تحویل او به آلمان خودداری کرده اند.

لیندا پشیمانی اش از پیوستن به داعش را این گونه توصیف کرد: «هیچ چیز جز زخم هایی که بر بدنم وارد آمده، نصیبم نشده است، آینده ام را ویران کردم.. الآن همه در آلمان مرا می شناسند.. نمی توانم به هیچ جا بروم و کاری پیدا کنم.»

منبع: المرده / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: لیندا وینسل داعش


( ۱۴ )

نظر شما :