هلگا اشمید: تحریم‌ها باید برداشته می‌شد

۳۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۵۵ کد : ۱۹۷۳۳۶۸ سرخط اخبار

معاون سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: واضح می گوییم جایی برای مذاکره در مورد برجام وجود ندارد.
 
به گزارش فارس، هلگا اشمید صبح امروز در دور جدید سمینار سطح بالای همکاری های ایران و اتحادیه اروپا در اصفهان گفت: این نشست اهمیت زیادی برای ارتباط بین ایران و اتحادیه اروپا دارد؛ این سمینار نشان می دهد روند سمینار بروکسل ادامه دارد چراکه سمینار بسیار موفقیت آمیزی بود.
 
وی افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی 9 بار اعلام کرده که ایران به تعهدات خود عمل کرده است؛ واضح می گوییم جایی برای مذاکره در مورد برجام وجود ندارد.
 
معاون مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: برجام برای همه طرف ها الزام آور است، مذاکراتی که با کشورهای مختلف در سطح جهان داریم گویای حمایت همه از برجام برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است.
 
اشمید با بیان اینکه ایران ملزم به اجرای پیوست 3 بعد از برجام است، گفت: اتحادیه اروپا بالاترین استانداردهای ایمنی برای استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را در نظر می گیرد.
 
وی تصریح کرد: توسعه صلح آمیز انرژی هسته ای باعث شفافیت فعالیت ها می شود، دانشمندان ایرانی باید بتوانند آزادانه با دانشمندان بین المللی هسته ای تبادل نظر کنند تا نقطه آغاز توسعه پژوهش ها باشد.
 
معاون مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با بیان اینکه پیوست 3 باعث افزایش شفافیت می شود، یادآور شد: استفاده از بالاترین استانداردها برای ایمنی هسته ای به نفع همه طرفین است؛ توسعه صلح آمیز و ایمنی هسته ای با یکدیگر قابل اجراست.
 
وی عنوان کرد: بعد از 61 مین نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی دکتر صالحی طرحی را در مورد ایمنی و مدیریت پسماند انرژی اتمی به مجلس شورای اسلامی ارائه داده و این را به فال نیک می گیریم تا ایران به کنوانسیون های دیگر انرژی هسته ای بپیوندد.
 
اشمید اظهار داشت: داشتن حمایت قانونی در داخل به عنوان یک تسهیلگر باعث می شود تا دنیا بتواند با ایران همکاری های اقتصادی بیشتری داشته باشد؛ در زمینه علوم، تکنولوژی پژوهش و نوآوری میان ایران و اتحادیه اروپا وجود دارد.
 
وی بار دیگر تاکید کرد: پیوست 3 پیوست مهمی است و کشورهای اتحادیه اروپا هم ملزم به رعایت آن هستند.
 
معاون مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: از همکاری ایران در پروژه اراک تشکر می کنم چراکه شفافیت انجام داد، تبدیل فردو به مرکز تحقیقاتی برای محافظت از ایزوتوپ ها نیز طبق توافق صورت گرفت.
 
وی با بیان اینکه از همکاری روسیه تشکر می کنیم، ادامه داد: اتحادیه اروپا در اجرای این پروژه به ایران کمک خواهد کرد، برجام یک توافق بین المللی است و تمامی طرفین ملزم به اجرای آن هستند.
 
اشمید در پایان با بیان این مطلب که از همه طرفین دعوت می کنیم که به تعهد خود عمل کنند، خاطرنشان کرد: تحریم ها باید برداشته می شد و این جزیی از برجام است، برجام نشان داد که دیپلماسی می تواند چه نتایجی داشته باشد.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا سیاست خارجه سیاست خارجه اتحادیه اروپا


نظر شما :