ابراز ناخرسندی همسر نازنین زاغری از اظهارات جانسون

۲۲ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۵۵ کد : ۱۹۷۳۱۹۹ سرخط اخبار

شبکه اسکای نیوز به نقل از مقامات انگلیسی گزارش داد: وزیر امور خارجه انگلیس با همسر نازنین زاغری درباره این شهروند دو تابعیتی گفت وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، همسر نازنین زاغری ـ راتکلیف در تماس تلفنی با بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس اظهارات وی درباره علت سفر زاغری به ایران را رد کرده است. رسانه ها و محافل سیاسی انگلیس نیز وزیر امور خارجه را به ارائه اطلاعات نادرست در رابطه با این پرونده متهم می کنند.

مقامات انگلیس گفته اند که بوریس جانسون روز یک شنبه (۱۲ نوامبر) با ریچارد راتکلیف، همسر نازنین زاغری گفت وگوی تلفنی انجام داده است.

این گفت وگو سازنده توصیف شده اما جزئیاتی از آن چیزی منتشر نشده است.

ریچارد راتکلیف از اظهارات وزیر امور خارجه که درباره نازنین زاغری گرفته بود، ابراز ناخرسندی کرده است.

شماری از دولتمردان و نمایندگان پارلمان انگلیس که اغلب از حزب کارگر هستند، از اظهارات وزیر امورخارجه انتقاد کرده، سخنان او را نسنجیده دانسته و خواسته اند که وی از مقام خود کناره گیری کند.

بنیاد تامسون رویترز، کارفرمای نازنین زاغری نیز از اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس انتقاد کرده و آن را نادرست خوانده و اعلام کرده است که این سخنان می تواند اتهامات خانم زاغری را در ایران سنگین تر کند.

بنیاد تامسون رویترز یک بنیاد خیریه مستقل است و به خبرگزاری رویترز ارتباطی ندارد.

بوریس جانسون دو هفته پیش در نشست کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس گفته بود که نازنین زاغری، شهروند ایرانی ـ بریتانیایی زندانی در ایران، در جریان سفرش به ایران مشغول آموزش روزنامه نگاری بوده است.

این سخنان وزیر امور خارجه انگلیس با واکنش شدید رسانه های جمعی و شماری از سیاستمداران، فعالان حقوق بشر و خانواده زاغری روبرو شد که معتقدند چنین اظهاراتی وضعیت نازنین زاغری را مشکل تر می کند.

ریچارد راتکلیف چند روز پیش از جانسون خواست تا اظهاراتش درباره اتهام های این زندانی را پس بگیرد، چراکه سخنان وزیر امور خارجه می تواند به سنگین تر شدن پرونده و طولانی تر شدن حبس همسرش منجر شود.

بوریس جانسون در بیانیه ای که پنج شنبه (۱۰ نوامبر) در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد از این که امکان دارد سخنانش در کمیته روابط خارجی وضعیت خانم زاغری را بدتر کند، ابراز تأسف کرد و مدعی شد که نازنین زاغری برای گذراندن تعطیلات به ایران سفر کرده بود.

نازنین زاغری در آخرین سفر خود به ایران در فروردین ۱۳۹۵ به دلیل اتهامات امنیتی بازداشت و سپس به پنج سال حبس محکوم شد.

وکیل و بستگان نازنین زاغری بارها ادعا کرده اند که سفر او به ایران تنها برای دیدار با اعضای خانواده و بستگانش بوده است.

کلید واژه ها: زاغری نازنین نازنین زاغری جانسون وزیر امور خارجه انگلیس راتکلیف


نظر شما :