هشدار کره‌شمالی درباره احتمال وقوع جنگ‌ هسته‌ای در هر لحظه

۲۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۵۱ کد : ۱۹۷۲۵۵۰ سرخط اخبار

معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد هشدار داد، شرایط در شبه جزیره کره به نقطه ای "بسیار بی ثبات و حیاتی" رسیده است و یک جنگ هسته ای ممکن است هر لحظه به وقوع بپیوندد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "کیم این ریونگ" معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد در کمیته خلع سلاح مجمع عمومی سازمان ملل گفت، کره شمالی تنها کشوری در جهان است که از دهه ۷۰ میلادی هدف "چنین تهدید هسته ای مستقیم و شدیدی" از جانب ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است و این کشور حق دارد تسلیحات هسته ای برای دفاع از خودش در اختیار داشته باشد.

او به رزمایش های سالانه با استفاده از "تجهیزات هسته ای" اشاره کرد و گفت: آنچه خطرناک تر است طرح آمریکایی برای "عملیات سری با هدف حذف رهبری ماست."

به گفته معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، امسال پیونگ یانگ "نیروی هسته ای خود را تکمیل کرده و بنابراین به قدرت هسته ای کامل تبدیل شده است که ابزارهای انتقالی شامل بمب اتمی، بمب هیدروژنی و موشک های بالستیک قاره پیما در اختیار دارد."

او افزود: سراسر خاک آمریکا در برد موشک های ماست و اگر آمریکا برای حمله به اراضیمان، حتی یک وجب از آن جرات به خرج دهد، از مجازات شدید ما در هیچ جایی از جهان نمی تواند فرار کند.

سخنرانی کیم این ریونگ به دنبال تشدید تهدیدات میان کره شمالی و ایالات متحده آمریکا و افزایش شدید تحریم های سازمان ملل متحد مطرح می شود.

در همین حال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دوشنبه گفت این کشور مناسبات اقتصادی، علمی و سایر روابط با کره شمالی را در راستای تحریم های سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا محدود می کند. این تحریم ها بابت برنامه های تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک کره شمالی وضع شده است.

معاون سفیر کره شمالی همچنین زرادخانه هسته ای و موشکی کشورش را یک "دارایی استراتژیک گرانبها" توصیف کرد که "با هیچ چیز قابل تعویض یا مبادله نیست."

او افزود: تا زمانی که سیاست خصمانه و تهدید هسته ای آمریکا به صورت کلی محو نشده باشد، ما هرگز و تحت هیچ شرایطی تسلیحات هسته ای و یا موشک های بالستیک خودمان را به پای میز مذاکره نمی بریم.

او به این کمیته خلع سلاح سازمان ملل متحد گفت: جمهوری دموکراتیک خلق کره (نام رسمی کره شمالی) به ایجاد جهانی عاری از تسلیحات هسته ای امید دارد اما به جای آن تمام کشورهای هسته ای مدرنیزه کردن تسلیحات خودشان را سرعت دادند و یک رقابت تسلیحات هسته ای که یادآور دوران جنگ سرد است، احیا کردند. کشورهای هسته ای از جمله ایالات متحده آمریکا مذاکرات بر سر معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته ای را که ژوئیه از سوی ۱۲۲ کشور در سازمان ملل تایید شد، بایکوت کردند.

این مقام ارشد کره شمالی تاکید کرد: جمهوری دموکراتیک خلق کره کاملا از امحای تسلیحات هسته ای و تلاش ها برای خلع سلاح هسته ای کل جهان حمایت می کند. اما تا زمانی که ایالات متحده آمریکا این معاهده را رد کند و مکررا کره شمالی را با تسلیحات هسته ای مورد تهدید قرار دهد و بخواهد از آن اخاذی کند، جمهوری دموکراتیک خلق کره در موضعی قرار نمی گیرد که بخواهد این معاهده را بپذیرد.

کلید واژه ها: ایالات متحده آمریکا سفیر کره شمالی


نظر شما :