حکیم: جنگ با تروریسم هنوز تمام نشده است

۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۲ کد : ۱۹۷۱۳۳۵ سرخط اخبار

رئیس ائتلاف احزاب شیعه (ائتلاف ملی) در عراق با بیان اینکه عراق بر تروریسم پیروز شده و جنگ هنوز به پایان نرسیده است، عراق را نیازمند جریان های ملی فراحزبی دانست و گفت: برای خدمت رسانی نیاز نیست همه در دولت حاضر باشند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سید عمار الحکیم» رئیس حزب تازه تأسیس «جریان ملی حکمت» و رئیس ائتلاف احزاب شیعه در عراق موسوم به «ائتلاف ملی عراق» در خطبه نماز عید قربان که امروز در بغداد ایراد کرد، عراق را پیروز بر تروریسم دانست و اعلام کرد که این کشور برای پیشرفت نیازمند جریان های فراحزبی و ائتلاف های ملی است و کردستان عراق با جدایی نمی تواند مشکلات خود را حل کند.

جنگ با تروریسم هنوز تمام نشده است

رئیس «ائتلاف ملی عراق» با اشاره به حلول «عید قربان» و پیروزی های اخیر بر تروریست ها، اعلام کرد که عراق در حالی عید قربان را پشت سر می گذارد که خاک خود را از لوث تروریسم پاک می کند.

سید عمار الحکیم با بیان اینکه «مردان با غیرت عراق در مقابل دیدگان عالم، از مردم خود و منطقه و دنیا در مقابل توفان تروریسم تکفیری شیطانی حمایت می کنند» تأکید کرد که «دفاع از نیروهای مسلح و فراهم کردن ملزومات پیروزی برای آنان» از وظایف همه عراقی هاست. 

به گفته عمار الحکیم، «شرایط اقتصادی نبابد عراقی ها را از توسعه قدرت دفاعی و توسعه امکانات نظامی» بازدارد و برای اینکه ملت عراق از تهدیدهای تروریست تکفیری دور باشد، باید توانمندی خود را توسعه بدهد و همزمان ملت باید بازوی قدرتمند کشور در اجرای قانون باشد. 

بنا بر گزارش «کانال رسمی تلگرامی سید عمار الحکیم»، او گفت: به لطف خدا در جنگ با تروریسم پیروزی شدیم، اما هنوز جنگ تمام نشده و مجرمان به محض اینکه احساس کنند، فرصتی برای تحقق رؤیاهای شیطانی خود دارند یا قدرت ما کاسته شده یا کاهلی می کنیم، بازمی گردند. 

عمار الحکیم با اشاره به اقدام اخیر خود در تأسیس حزبی جدید به نام «جریان ملی حکمت» و کناره گیری از ریاست «مجلس اعلای اسلامی» عراق گفت: جریان ملی حکمت از دل واقعیت امروز [عراق] بیرون آمد و متمسک به اصول اصیل اسلام و گشاده رو بر روی همه میهن است.

عراق نیازمند جریان های ملی است

او خطاب به اعضای این حزب گفت که «کار شما صرفا سیاسی نیست و نقش شما سازندگی وطن است... راهی نیست که مردم به شما اطمینان کنند، جز اینکه آنان را از طریق اخلاص در عمل و نزدیک شدن به مردم و خدمات رسانی به آنان و التزام به ارشادهای مرجعیت بخصوص آیت الله امام سیستانی، متقاعد کنید».

سید عمار الحکیم با بیان اینکه «زمان وعده دادن تمام شده و اقدام عملی است که حرف می زند و خود را در ذهن مردم ماندگار می کند» خطاب به اعضای جریان ملی حکمت گفت: آنقدر که به فکر کسب احترام مردم و محبت و اعتماد آنها باید باشید، نباید در فکر بردن رقابت انتخاباتی باشید... از لحظه ای که در آن هستید، بزرگتر باشید و به لحظاتی فکر کنید که فرزندان و نسل های آینده در آن زندگی خواهند کرد و آنگاه با افتخار شما را یاد می کنند.

رئیس حزب جریان ملی حکمت با اشاره به برنامه های آینده این حزب گفت: چشم انداز ما متکی بر لزوم ترک چارچوب های قدیمی است.. ما در جریان ملی حکمت داریم می بینیم که اکثریت ملی که به حاشیه رانده نشده باشد، بهترین راه حل است که عراق را به ساحل امنیت و آرامش سیاسی و خیزش اقتصادی و خدماتی برساند.

حکیم گفت: لازم نیست همه در دولت حضور داشته باشند تا دولت توافقی شکل بگیرد تا بیش از آنکه در خدمت مردم باشد، در خدمت سیاست باشد.. ما نیازمند جریان های ملی فراحزبی و نیازمند ائتلاف های ملی فراگیر و دولتی با اکثریت ملی هستیم نه اینکه برخی را حذف کند تا مسیر عملی سیاست تصحیح شود... دوره صف بندی های مذهبی، قومی یا منطقه به منطقه گذشته و همه عراقی ها باید احساس کنند که مسئول سلامت کشور و فرزندانش هستند.

رئیس حزب جریان ملی حکمت افزود: ما در این حزب خود، دنبال طرح اکثریت ملی و اعتماد به این مسئله به عنوان راهبری سیاسی برای مرحله آتی هستیم و درهای ما بر روی همه کشور عراق و هر کس که در این طرح با ما موافق است و دیدگاهش ملی است، باز است... عراق بعد از پاکسازی از تروریسم، به همه فرزندانش نیاز دارد... همه ملت هایی که دوره مصیبت را طی کرده اند با تسامح و گذشت از یکدیگر آن را پشت سر گذاشته اند.

جدایی، مشکلات «کردستان» را حل نمی کند

حکیم با بیان اینکه وطن، حق ملت است گفت: این حق با گذر زمان از کسی سلب نمی شود. عراق، وطن کردستان و وطن عزیزان کُرد ماست همانطور که وطن عرب ها، ترکمان ها، شبک ها، مسیحیان، ایزدی ها و همه عراقی هاست.

او با بیان اینکه «عراق صرفا مرزهای اداری نیست بلکه تمدن و تاریخ است و قبل از حساب و کتاب سیاسی باید واقعیت امروز میان عرب، کرد و سایر قوم های وطن را دید»، بدون اشاره مستقیم به سران کردستان عراق گفت: آنکه گمان می کند جدایی، مشکلات را تمام می کند، در توهم است زیرا مشکلات، سرنوشت همه سرزمین هاست چه کوچک باشند چه بزرگ، و این رهبران بزرگ هستند که مشکلات مردم و میهن خود را حل می کنند و به آنان صلح و امنیت و ثبات هدیه می دهند. 

حکیم افزود: ما از برادران کُرد خود مطمئنیم، که همانطور که ما برای عراق دلسوزیم، آنها هم دلسوزند و باهم تلاش خواهیم کرد که مشکلات را تمام و با چالشها رو به رو شویم. 

ائتلاف ملی، رئیس دیگری برای خود انتخاب کند

سید عمار الحکیم با اشاره به نزدیک بودن پایان ریاستش بر ائتلاف ملی عراق، از همه اعضای این ائتلاف و هیئت ها و کمیته های آن تشکر کرد و گفت: از این فرصت استفاده می کنم و به برادران محترمم در هیأت رئیسه ائتلاف ملی می گویم که مدت ریاست دوره ای ما رو به پایان است و از آنان خواهش دارم که سریع تر رئیس دوره آینده را انتخاب کنند. چهار ماه پیش از اتمام اعلام کردم که برادران وقت کافی برای انتخاب جایگزین داشته باشند... فرهنگ چرخش مناصب، فرهنگی است که به آن اعتقاد داریم... و بهترین مکان برای این امر، ائتلاف ملی است چرا که جامع همه جریان های سیاسی بخش بزرگی از مردم عراق است. 

او افزود که «مصلحت عراق در تقریب دیدگاه های کشورهای منطقه است... و یکی از ثروت های عراق می تواند این باشد که عرصه ای باشد برای دیدار مشترک همگان تا منافع و مصالح خود را تبادل کنند و در آن صورت عراق برنده اول است... عراق مسیر زمینی است که ایران را به عربستان و ایران متصل می کند. عراق میان ایران، ترکیه و عربستان است و عراق به مثابه مقلب مثلث طلایی برای آینده روشن اقتصادی است». 

سید عمار الحکیم در پایان اعلام کرد که «نیازمند درایت و حکمت و تصمیم شجاعانه هستیم تا عراق مبتکر خلق روابط تکمیلی بین کشورهای بزرگ منطقه باشد».

کلید واژه ها: عمار الحکیم جریان ملی ملی حکمت جریان ملی حکمت عمار الحکیم الحکیم با نیازمند جریان های نیازمند جریان


نظر شما :