سفر خوب ترامپ به فرانسه و پس لرزه‌های آن

نمی‌شود رئیس جمهورهایمان را ردوبدل کنیم؟

۰۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰ کد : ۱۹۷۰۲۹۵ اخبار اصلی آمریکا
رئیس جمهور درحالی سوار هواپیما شد که درباره این سوال که آیا واقعا دیواری که بین مرز مکزیک و آمریکا می‌خواهد بسازد صفحات خورشیدی در بالای آن خواهد بود جواب داده که بله کاملا شفاف است که این دیوار باید اینطور باشد. واقعا اینها را می‌شنوید؟
نمی‌شود رئیس جمهورهایمان را ردوبدل کنیم؟

نویسنده: گایل کالینز

دیپلماسی ایرانی: چرا امانوئل ماکرون رئیس جمهور ما نیست؟ شهروندان آمریکایی مسافرت ترامپ به پاریس را مشاهده کردند. متعجبند که چطور فردی اشتباه را برگزیده اند. ماکرون بسیار باهوش و جذاب به نظر می رسد. او تا به حال پدر هیچ فرزندی نبوده اما ما حالا رئیس جمهوری سراغ داریم که آروز داریم کاش پسری نداشت.

صحبت در این باره ما را به سوال درباره کارهایی می رساند که دونالد ترامپ جونیور در جریان انتخابات ریاست جمهوری انجام داده است. ملاقات در برج ترامپ با وکیلی روسی که ادعا می کرد اطلاعاتی درباره هیلاری کلینتون دارد. هر روز فهرست اطرافیان مشکوک ترامپ در این ملاقات بزرگ تر می شود. اول داماد او جرد گوشنر. بعد پل مانافورت، مدیر مبارزات انتخاباتی ترامپ هم اضافه شد. راب گولدستون، که عاشق ارسال عکس با کلاه های خنده دار است هم آنجا بود به همراه یک خواننده پاپ روسی که پدرش با ولادیمیر پوتین همکاری دارد. علاوه بر همه اینها، در آن جلسه رینات آخماتشین، افسر نظامی سابق شوروی که حالا لابی گری در واشنگتن است، حضور داشت. آخماتشین در پایتخت آمریکا چندان شناخته شده نیست در حالی که اخیرا توسط رئیس کمیته قضایی مجلس سنای ایالات متحده به عنوان لابی گری نام برده شده که توسط عوامل خارجی استخدام می شود تا اوامر آنها را پیش ببرد.

آخماتشین ممکن است فرد دیگری را نیز همراه خود آورده باشد. احتمالا یک مترجم یا چیزی در این حدود. این اطلاعات را وکیل دونالد ترامپ جونیور داده است. او وکیل شخصی دونالد ترامپ جونیور است و وکلای جراد کوشنر یا وکیل رئیس جمهور ترامپ اشخاص دیگری هستند.

دونالد ترامپ در این جلسه حضور نداشت. گفته می شود حتی در این رابطه نمی دانست. حداقل تا این اواخر. حتی این اواخر هم چیز زیادی در این مورد نمی داند. ترامپ اخیرا در دفاع از پسرش طوری واکنش نشان داده که گویی مدارکی بی ارزش به دست آمده که پسرش را متهم به تقلب در یک مسابقه شنای بچه ها می کند. ترامپ در صحبت با خبرنگاران در پروازش به پاریس پسر بزرگش را «پسری خوب» خطاب کرده است؛ «اون پسر خوبیه». این چیزی است که اکثر مردم آمریکا از رئیس جمهور خود تماشا کرده اند در حالی که او راهی فرانسه بود تا با رئیس جمهور 39 ساله این کشور ملاقات کند. رئیس جمهوری دقیقا همسن و سال دونالد ترامپ جونیور.

رئیس جمهور در حالی سوار هواپیما شد که درباره این سوال که آیا واقعا دیواری که بین مرز مکزیک و آمریکا می خواهد بسازد صفحات خورشیدی در بالای آن خواهد بود جواب داده که بله کاملا شفاف است که این دیوار باید این طور باشد. واقعا اینها را می شنوید؟ این دولت کاملا به شفافیت در همه چیز متعهد است! از انتشار ایمیل های دونالد ترامپ جونیور 10 دقیقه قبل از این که نیویورک تایمز آنها را منتشر کند تا دیواری مرزی.

از زمانی که ترامپ پایش به زمین رسید اوقات خوبی را در پاریس داشت. ماکرون تمام توقف گاه های مهم را برای ترامپ آماده کرد. شام در برج ایفل. رژه بزرگ با تعداد زیادی سلاح و هواپیما. اگرچه فرانسوی ها روز باستیل را جشن می گرفتند آنها صدمین سالگرد ورود نیروهای آمریکایی به جنگ جهانی اول را نیز به این مراسم اضافه کردند. بنابراین شما با این کارها همه چیز را برای ترامپ آماده کرده اید یعنی بهترین راه برای رسیدن به قلب رئیس جمهور ما. ترامپ واقعا لذت برد. دستان ماکرون را با لذت فشرد و با عباراتی متنوع روی این دوستی تاکید کرد. حتی از شوخی جنسی با همسر 64 ساله ماکرون هم دریغ نکرد.

در پاریس از ملینا ترامپ با کمدی از لباس ها تقدیر شد. او برخلاف شوهرش چیز عجیبی نگفت. هیچ کس او را متهم به داشتن جلساتی شوم با روس ها نکرد و به این زن اعتبار زیادی داده شد. ماکرون میزبانی موفق بود. به نظر توانست افکار او را در مورد گرمایش جهانی تغییر دهد. ترامپ گفت «خوب بله، منظورم این است که ممکن است اتفاقی در مورد توافقنامه پاریس بیفتد... اگر این اتفاق بیفتد، فوق العاده خواهد بود.» او همچنین اضافه کرد: «خوب می دانید. این خیلی خوب است. شما رئیس جمهور خوبی دارید.» خورشید طلوغ و غروب کرد و سپس حقیقتی جدید متولد شد.

در جریان کنفرانس مطبوعاتی کوتاه ترامپ و ماکرون (ترامپ قرار بود که دو خبرنگار آمریکایی را فرابخواند اما یک خبرنگار آمریکایی و یک خبرنگار تلویزیون چین را صدا کرد) ماکرون گفت: «من در سیاست داخلی ایالات متحده دخالت نمی کنم.» ترامپ که این پاسخ را بسیار دوست داشت گفت که پسر او «مرد جوان فوق العاده ای است» که کاری را انجام داده است که «بسیاری از مردم انجام می دهند.»

آیا این کاری است که بسیاری از مردم انجام می دهند؟ ملاقات روس ها با اعضای حلقه درونی ترامپ؟ آیا این ملاقات هم در اتاقی شفاف روی داده است؟

منبع: نیویورک تایمز/ مترجم: روزبه آرش

کلید واژه ها: ماکرون دونالد ترامپ پاریس دونالد ترامپ جونیور


نظر شما :