صادق خان: هیچ "فرش قرمزی" برای ترامپ پهن نمی‌شود

۲۷ تیر ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۸ کد : ۱۹۷۰۲۲۱ سرخط اخبار

شهردار مسلمان لندن به دونالد ترامپ هشدار داد که هیچ "فرش قرمزی" برای دیدار وی از انگلیس پهن نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ترزا می، نخست وزیر انگلیس هفت روز پس از مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یعنی زمانی که به عنوان نخستین رهبر خارجی به کاخ سفید رفت از ترامپ دعوت کرد تا سفری رسمی به انگلیس داشته باشد.

ترزا می در آن زمان گفته بود که وی دعوتنامه ای را از جانب ملکه انگلیس به دونالد ترامپ و همسرش ملانیا برای سفر رسمی به لندن در اواخر سال جاری میلادی تقدیم کرده و بسیار خوشحال است که رئیس جمهور آمریکا این دعوت را قبول کرده است.

اما صادق خان، شهردار لندن که یکی از منتقدان تصمیم ترامپ برای ممنوعیت سفر شهروندان چند کشور مسلمان به خاک آمریکاست،  معتقد است که در حال حاضر برای دولت انگلیس مناسب نیست که از رئیس جمهور آمریکا استقبال کرده و برای وی فرش قرمز پهن کنند.

وی در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت: سفرهای رسمی کاملا با یک سفر عادی فرق دارند و در زمانی که رئیس جمهور آمریکا سیاست هایی دارد که بسیاری از افراد در کشور ما با آن مخالف هستند فکر نمی کنم که برای دولت ما مناسب باشد تا برای ترامپ فرش قرمز پهن کنند.

وی افزود: اگر فکر می کنید که غیرممکن است هم یک مسلمان باشید و هم یک غربی مغرور، بسیار خوشحال می شوم که شما را از این اشتباه درآورم، خواه خبرنگار شبکه سی ان ان باشید یا دونالد ترامپ.

این در حالی است که دولت واشنگتن اعلام کرده سفر رسمی ترامپ به انگلیس تا سال 2018 صورت نخواهد گرفت.

از سوی دیگر گزارش شده که دونالد ترامپ به ترزا می گفته است تا زمانی که یک پذیرش و استقبال بهتر از او تضمین نشود به طور رسمی به انگلیس سفر نخواهد کرد.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ


نظر شما :