کوربین: هنوز هم می‌توانم نخست‌وزیر انگلیس شوم

۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۵۲ کد : ۱۹۶۹۵۱۳ سرخط اخبار

رهبر حزب کارگر انگلیس که حزبش در انتخابات با اختلاف اندکی شکست خورده، تاکید دارد هنوز هم می تواند نخست وزیر انگلیس شود. او وعده داده "به هر نحوی" با تلاش ترزا می برای تشکیل دولت اقلیت مقابله کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، حزب کارگر انگلیس در انتخابات پارلمانی هشتم ژوئن ۲۶۲ کرسی به دست آورد که نسبت به ۲۳۲ کرسی که اد میلیبند، رهبر پیشین این حزب توانسته بود در انتخابات ۲۰۱۵ به دست آورد، ۳۰ کرسی بالاتر است. با این حال، محافظه کاران، بزرگترین حزب در پارلمان انگلیس باقی ماندند.

جرمی کوربین معتقد است که موضع ترزا می، نخست وزیر انگلیس بدون کسب اکثریت مطلق پارلمانی آسیب پذیر است و او تلاش دارد برای سرنگون کردن دولت می تلاش کند.

او به "ساندی میرر" گفت: من هنوز هم می توانم نخست وزیر شوم. این مساله هنوز ادامه دارد. قطعا این طور است. ترزا می به کاخ ملکه رفت و رضایت ملکه را جلب کرد و اکنون برای تشکیل دولت تلاش می کند. او سپس باید برنامه ای را تقدیم پارلمان کند.

به گفته رهبر حزب کارگر، ترزا می تلاش می کند تا بتواند در رای گیری های مهم نظر حزب اتحادطلب دموکراتیک را که ۱۰ عضو در پارلمان دارد، جلب کند.

او گفت: تلاش می کنیم تا از سخنرانی ملکه برای کنار زدن ترزا می استفاده کنیم. ما مسئول مبارزه با فقر، بی عدالتی و نابرابری در انگلیس هستیم. ما می خواهیم به ریاضت اقتصادی پایان دهیم و در این کشور سرمایه گذاری کنیم. حدود ۱۳ میلیون تن به ما رای دادند تا این کار را کنیم. به همین دلیل است که من اینجا هستم.  

کلید واژه ها: ترزا می


نظر شما :