جلیلی: چرا یک روز بعد از انتخابات، ترامپ و سلمان علیه ایران صحبت کردند

۰۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۴ کد : ۱۹۶۹۲۷۰ سرخط اخبار
سعید جلیلی گفت: چرا در 4 سال گذشته در مباحثی مانند ipc دولت پذیرفت 55 بار نسخه این قرارداد باز ویرایش شود؟ زیرا در برابر خطری که از این طریق کشور را تهدید می کرد روشنگری شد، در بحث FATF نیز روشنگری ها باعث توقف و رفع خطرات آن از سر کشور شد.
 
به گزارش انتخاب، جلیلی اظهار داشت: امروز باید به پشتوانه 16 میلیون رای، مانع از انفعال جریان انقلابی شد.
 
جلیلی با بیان اینکه انتخاب نهایی مردم محترم است و باید به آن احترام گذاشت اما آن بخش از جامعه که به غیر از رییس جمهور منتخب رای داده اند باید باید بر نگاه و گفتمان خود تاکید و آن را برای مردم تبیین کنند، اظهار داشت: نباید به خاطر نتیجه یک انتخابات منعفل شد؛ به نظر می رسد امروز بیش از هر زمان دیگری به تشکیل یک «دولت سایه» نیازمندیم.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نطام ادامه داد: متاسفانه در کشور ما بعد از هر انتخاباتی جریانی که پیروز انتخابات می شود وارد کارهای روزمره میشود و جریانی هم که نتیجه را واگذار می کند منفعل میشود که هر دوی اینها اشتباه است و حداقل امروز ما فرصت خوبی داریم تا از منظر تخصصی به مسایل مختلف نگاه کنیم و ضمن رصد جدی و کارشناسانه مشکلات واقعی کشور، در کنار دولت که نقش بازیگر را دارد به مثابه تماشاگر به تحلیل رفتار دولت بنشینیم.
 
وی با بیان اینکه اگر دولت توانست در مسیر انقلاب و خدمت به مردم خوب حرکت کند باید تقویت و پشتیبانی شود، گفت: اگر هم خدای ناکرده در مسیر خود دچار اشکال و خطا شد، اولا باید اشتباهاتش بیان و ثانیا کمک شود تا خطاهایش تصحیح شود.
 
جلیلی افزود: علاوه بر دو نگاه تاییدی و تصحیحی برای دولت، باید نگاه «تکمیلی» هم وجود داشته باشد تا به موضوعاتی که مورد غفلت واقع شده است توجه شود.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت: طی 4 سال گذشته در عرصه های مختلف، استعدادها و برنامه های دقیق و خوبی بدست آمده که ان شالله می تواند به عنوان یک «دولت سایه» در آینده طرح و به دولت و جامعه ارائه شود و امروز نیز اگر این جلسه برگزار می شود اولا به معنای تشکر از عزیزانی است که در این 4 سال در این روند زحمت بسیار زیادی کشیدند و ثانیا قرار است یک همفکری صورت بگیرد تا مشخص شود چگونه این روند در 4 سال آینده با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.
 
جلیلی تاکید کرد: جریانی که امروز 16 میلیون پشتوانه اجتماعی دارد باید نسبت به آینده امیدوار باقی بماند و افکار عمومی نیز به خوبی متوجه شود این جریان در عرصه های مختلف حرف های جدی دارد.
 
وی افزود: در انتخاباتی که گذشت طرفداران آقای رییسی بسیار با شور و نشاط بیشتری ظاهر شدند و جمعیت هایی که در تهران، مشهد و اصفهان پای سخنرانی ایشان آمدند برای هیچ کاندیدای دیگر حتی آقای روحانی نیز نیامد و امروز با کمک این بدنه پر شور و نشاط باید جهت حل مشکلات کشور و نظام اقدام کرد.
 
جلیلی ادامه داد: همیشه گفته ایم که در هر عرصه ای یک وضع موجود داریم و یک وضع مطلوب و باید تلاش کرد تا مشخص شود چطور می توان به وضع مطلوب رسید؟
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: باید در طول زمان و با تداوم اقدامات، نقطه به نقطه این مسیر دنبال شود تا مردم بیشتری همراه شوند که چگونه قرار است از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم؟
 
جلیلی گفت: نباید هر 4 سال یکبار آمد و با کلی گویی رویکرد انقلابی را به مردم معرفی کرد بلکه این کار باید قدم به قدم، محله به محله و در طول زمان انجام شود تا نتیجه بدهد و در این مسیر نیز باید تمام 16 میلیون نفر در صحنه حاضر باشند تا بقیه مردم نیز همراه شوند.
 
وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما این است که مردم باید بیشتر از شنیدن، حرفهای ما را بچشند و در صحنه عمل تجربه کنند، گفت: «دولت سایه» یعنی دولتی که زبان گویای ملت برای مطالبه از دولت مستقر جهت رسیدن به وضع مطلوب باشد نه اینکه در برابر مردم قرار بگیرد.
 
جلیلی ادامه داد: پیش از انتخابات نیز بارها گفتم که از روز 30 اردیبهشت (فردای انتخابات ایران) فشارها بر کشور زیاد خواهد شد و همین هم شد و همه دیدند که ترامپ در این روز به عربستان سفر کرد و ضمن انعقاد یک قرارداد تسلیحاتی 380 میلیارد دلاری، با سران این کشور علیه ایران مفصل سخن گفت.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ضروری است تا در این عرصه آمادگی لازم وجود داشته باشد تا کشور دچار خسارت نشود.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: چرا در 4 سال گذشته در مباحثی مانند ipc دولت پذیرفت 55 بار نسخه این قرارداد باز ویرایش شود؟ زیرا در برابر خطری که از این طریق کشور را تهدید می کرد روشنگری شد. یا در بحث FATF روشنگری هایی که شد باعث توقف و رفع خطرات آن از سر کشور شد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: معتقدم اکثریت قاطع از 23 میلیون نفری که در انتخابات به آقای روحانی رای دادند به خاطر علاقه به جمهوری اسلامی و اقتدار و پیشرفت کشور رای دادند، لذا باید تلاش شود تا مباحث مختلف با ادبیاتی منطقی به گوش آنها برسد که مثلا مگر نمیگفتند با انتخاب ما سایه تهدید از سر کشور دور می شود؟ پس چرا دقیقا یک روز بعد انتخابات ایران، رییس جمهور آمریکا از آن سوی دنیا به عربستان سفر می کند و یک قرارداد بزرگ نظامی با آن کشور منعقد می کند و هر دو علیه ایران صحبت می کنند؟
 
جلیلی گفت: امروز فرصت خوبی برای خدمت به مردم در عرصه های مختلف در نهادهای عمومی وجود دارد. رویکرد انقلابی باید در مدیریت این مجموعه ها طعم خدمت را بیشتر و به طور ملموس به مردم بچشاند.
 
وی افزود: امروز در برخی از حوزه ها نیاز داریم که مدیرانی را که در تراز خدمت شایسته و بایسته به مردم هستند را بشناسیم لذا اکنون فرصت بسیار خوبی است تا این کادرها را شناسایی کنیم یا در صورت خلاء، آنها را برای آینده تربیت کنیم.
 
جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: مردم اگر تفاوت رویکردها و مدیریت ها را در عملکرد ما ببینید آن وقت در انتخاب آنها اثر خواهد داشت. اکثریت قاطع مردم ما دوستدار اسلام و انقلاب هستند و کافی است با حفظ و تاکید بر مبانی، تفاوت خود را در عمل به آنها نشان دهیم و با آنها ارتباط برقرار کنیم.

کلید واژه ها: مجمع تشخیص مصلحت نظام


نظر شما :