روزشمار سیاست خارجی ایران در سال ۱۳۹۵

شهریور؛ دیدار روحانی با فیدل کاسترو

۰۶ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۹۶۸۰۰۸ اخبار اصلی آمریکا
در نشست اختتامیه جنبش غیرمتعهدها که در ونزوئلا برگزار شد ایران، ونزوئلا و آذربایجان عضو گروه تروئیکای جنبش غیرمتعهدها شدند.
شهریور؛ دیدار روحانی با فیدل کاسترو

۱۳۹۵/۶/۱

- وزیر خارجه کشورمان به همراه هیات همراه وارد هاوانا پایتخت کوبا شد. (ایسنا)

- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در بنای یاد بود خوزه مارتی، شاعر و نویسنده انقلابی کوبا و با نثار تاج گل نسبت به پدر استقلال این کشور ادای احترام کرد. (ایسنا)

- محمدجواد ظریف در جریان سفر خود به هاوانا با حضور در محل وزارت خارجه کوبا با رودریگز پاریلا، همتای کوبایی خود دیدار و گفت وگو کرد. (ایسنا)

- وزیر امور خارجه در مراسم افتتاحیه اولین نشست تجاری مشترک ایران و کوبا شرکت و سخنرانی کرد. (ایسنا)

۱۳۹۵/۶/۲

- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا دیدار و دو طرف درباره گسترش همکاری های دوجانبه و مسائل خاورمیانه و بین المللی گفت وگو کردند. (ایرنا)

- علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با امین حاجی مولیا، رئیس مجلس مالزی دیدار و گفتگو کرد. (ایرنا)

- محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در ادامه سفر به کشورهای آمریکای لاتین به همراه یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی از کوبا، وارد ماناگوا پایتخت نیکاراگوا شد. (ایسنا)

- حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در راس هیاتی به منظور گفت وگو و رایزنی با همتایان ترک خود پیرامون مهم ترین مسائل منطقه ای مورد علاقه دو کشور وارد آنکارا شد. (ایسنا)

- محمدجواد ظریف در ادامه دیدارها و برنامه های خود در جریان سفر به مانا گوآ، در نشست مشترک تجاری ایران و نیکاراگوا حضور پیدا کرد. (ایسنا)

-وزیر امورخارجه در نیکاراگوا با نائب رئیس مجلس این کشور دیدار کرد. در جریان این دیدار، یریس مونته نگرو، نایب رئیس اول مجلس نیکاراگوئه که به دلیل کسالت رئیس آن، هدایت مرکز قانونگذاری کشورش را بر عهده دارد، یک تابلوی نقاشی از مناظر کشورش را به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اهدا کرد. (ایرنا)

۱۳۹۵/۶/۳

- رئیس جمهوری در پیامی به اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهوری افغانستان، فرا رسیدن روز ملی این کشور را به وی، دولت و مردم افغانستان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط تهران - کابل در تمامی سطوح، بیش از پیش توسعه یابد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- محمدجواد ظریف با همتای نیکاراگوئه ای خود، ساموئل سانتوس در کاخ وزارت امور خارجه دیدار کرد. وزیر امور خارجه نیکاراگوئه پس از دیدار با همتای ایرانی خود که او را محمدجواد عزیز خطاب کرد، هدایای ویژه خود را که شامل یک بسته قهوه نیکاراگوئه، کتاب خاطرات «اگوستو ساندینو» قهرمان ملی این کشور و لوح فشرده اشعار و نوشته های «روبن داریو» بنیانگذار سبک مدرنیسم در زبان اسپانیایی بود، به ظریف داد. (ایرنا)

- حسن روحانی در پیامی به پترو پوروشنکو، رییس جمهوری اوکراین ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی این کشور از خداوند متعال برای مردم اوکراین شادکامی مسالت کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با دانیل اورتگا، رییس جمهور نیکاراگوا در فضایی صمیمی دیدار و گفت وگو کرد. (ایسنا)

- اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در پیام تبریکی به مناسبت فرارسیدن روز ملی اوکراین به نخست وزیر این کشور، اظهار امیدواری کرد که پیوندهای دوستی و همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اوکراین بیش از گذشته تقویت شود. (پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری)

-محمدجواد ظریف در ادامه سفر به امریکای لاتین، وارد کیتو، پایتخت اکوادور شد. (ایسنا)

- محمدجواد ظریف و گیومه لانگ، وزیر امورخارجه اکوادور، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه به ویژه تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری در زمینه های حمل و نقل دریایی، مسایل بانکی، کشاورزی و همکاری های منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند. (ایسنا)

- نشست تجاری مشترک ایران و اکوادور با حضور وزرای خارجه دو کشور در کیتو برگزار شد. (ایسنا)

- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رافائل کوره آ، رییس جمهور اکوادور دیدار و گفت وگو کرد. (ایسنا)

۱۳۹۵/۶/۴

-محمدجواد ظریف، وزیرامورخارجه کشورمان با خانم گابریلا ریوادنیرا، رییس مجلس ملی اکوادور در کیتو پایتخت این کشور دیدار و گفت وگو کرد. (ایرنا)

-محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، پس از پایان دیدار از اکوادور، عازم سانتیاگو پایتخت شیلی و در راس هیاتی ۱۲۰ نفره وارد شیلی شد. (ایرنا)

-اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری در پیامی به عبدالله عبدالله، رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان، ضمن تبریک روز ملی این کشور، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور بیش از پیش ارتقا یابد. (پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری)

-حسن روحانی در پیامی به ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا، کشته شدن شماری از مردم این کشور در جریان زلزله را به وی، دولت و مردم ایتالیا و بویژه خانواده قربانیان این حادثه دلخراش تسلیت گفت. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

-وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با هرالدو مونیوز والنسویلا، همتای شیلیایی خود در شهر سانتیاگو، پایتخت شیلی، راه های گسترش همکاری های دو جانبه به ویژه اقتصادی را در دوره پسابرجام بررسی کرد. (ایرنا)

-محمدجواد ظریف، در همایش بررسی فرصت های اقتصادی مشترک ایران و شیلی در سانتیاگو شرکت و سخنرانی کرد. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این همایش، امضای توافقنامه صلح میان دولت کلمبیا و جنبش شبه نظامی نیروهای انقلابی این کشور موسوم به فارک را به کشورهای حوزه آمریکای لاتین تبریک گفت. (ایرنا)

۱۳۹۵/۶/۵

-محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پایان سفر یک روزه خود به شیلی با خانم میچل باچلت، رییس جمهوری این کشور دیدار کرد. (ایرنا)

-علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای دیدار رسمی دو روزه به هند سفر کرده است، با نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد. (ایرنا)

-وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، با پایان سفر به شیلی، عازم بولیوی شد. (ایرنا)

-اوو مورالس، رییس جمهوری بولیوی، با حضور در هتل محل اقامت ظریف با وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، دیدار و گفت وگو کرد. (ایرنا)

- ظریف و اوو مورالس رییس جمهوری بولیوی، در آغاز دیدار با یکدیگر در هتل لوس تاخیبوس شهر سانتاکروز، محل اقامت ظریف، چهار هدیه با یکدیگر مبادله کردند. محمدجواد ظریف یک تابلوفرش ابریشمی و یک قطعه منبت کاری شده از صنایع دستی ایران به بالاترین مقام بولیوی داد. هدیه منبت کاری، یک تابلوی قلم زنی با قاب خاتم است. در مقابل، مورالس یک دست مجسمه سرخپوستی و کتابی مصور از زندگی مردم این کشور آمریکای لاتین به وزیر خارجه ایران داد. کتاب اهدایی مورالس، کتاب دریا نام دارد که درباره منازعه تاریخی بولیوی و شیلی بر سر دسترسی به دریا است. (ایرنا)

- ابراهیم رحیم پور معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه در دیدارهای جداگانه ای با مقام های بلندپایه مولداوی در شرق اروپا، ابعاد گسترش فراگیر همکاری های دوجانبه در حوزه های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی ، بازرگانی و کشاورزی را بررسی کرد. (ایرنا)

-وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و بولیوی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. در جریان این دیدار، عالی ترین نشان دولتی بولیوی به محمدجواد ظریف، اهدا شد. (ایسنا)

- محمدابراهیم طاهریان فرد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکار در پیامی از سوءقصد علیه کمال قلیچداراغلو، رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه ابراز تاسف کرد. (ایسنا)

۱۳۹۵/۶/۶

- همایش بزرگ اقتصادی ایران و بولیوی با حضور وزیران امور خارجه دو کشور و وزیر تجارت بولیوی به همراه شمار زیادی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی دو کشور برگزار شد. (ایرنا)

- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، بولیوی را ترک کرد تا آخرین مرحله سفرش به آمریکای لاتین را با بازدید از ونزوئلا آغاز کند. (ایرنا)

- علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی خطاب به رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا با حادثه دیدگان و خانواده قربانیان زلزله در این کشور ابراز همدردی کرد. (ایسنا)

- سیگیرید کاک، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان با محمد فتحعلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان دیدار کرد. (ایسنا)

- شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد. (ایسنا)

- علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه سفر رسمی به هندوستان، با اجیت دوال، مشاور امنیت ملی نخست وزیر این کشور دیدار کرد. (ایسنا)

۱۳۹۵/۶/۷

- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آخرین مرحله از سفرش به شش کشور آمریکای لاتین، وارد کاراکاس پایتخت ونزوئلا شد. (ایرنا)

- ظریف در بدو ورود به کاراکاس، با وزیر امور خارجه و هشت وزیر اقتصادی دولت ونزوئلا دیدار و گفت وگو کرد. (ایسنا)

- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با نیکولاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا در کاخ ریاست جمهوری موسوم به کاخ میرافلورس در کاراکاس دیدار کرد. (ایران)

- همایش بررسی فرصت های اقتصادی مشترک ایران و ونزوئلا در محل وزارت امور خارجه این کشور و با حضور محمدجواد ظریف و دو معاون رییس جمهوری و بیش از ۶ تن از وزیران دولت ونزوئلا برگزار شد. (ایرنا)

- آصف علی خان دورانی، سفیر جدید پاکستان در تهران، استوارنامه خود را به رئیس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در آلبانی، مجارستان، جمهوری آذربایجان، قرقیزستان، اکوادور، مکزیک و موریتانی قبل از عزیمت به محل ماموریت خود با رییس جمهوری دیدار و گفت وگو کردند. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

-یوری لازارچیک، سفیر جدید بلاروس در ایران، استوارنامه خود را به رئیس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل حرکت النجبای عراق با آیت الله احمد جنتی دیدار کرد. (روابط عمومی شورای نگهبان)

- صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان با علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد. (خانه ملت)

- شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء عراق با علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد. (خانه ملت)

۱۳۹۵/۶/۸

- صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد. (مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه)

- علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و گفت و گو کرد. (ایرنا)

۱۳۹۵/۶/۱۰

- سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و رئیس تیم مذاکره کننده این کشور، برای دیداری یک روزه وارد تهران شد و به طور جداگانه با عباس عراقچی، معاون بین الملل و مجید تخت روانچی، معاون اروپا امریکای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد. (ایسنا)

- رییس جمهوری در پیامی به بیک آتامبایف، رییس جمهوری قرقیزستان، ضمن تبریک روز استقلال این کشور، ابراز امیدواری کرد که مناسبات دو کشور بیش از گذشته گسترش یابد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- معاون اول رییس جمهوری در پیامی به سورونبای جئین بک اف، نخست وزیر قرقیزستان، به مناسبت فرارسیدن روز استقلال قرقیزستان، اظهار امیدواری کرد که در سایه تلاش های مشترک مسئولین دو کشور، شاهد توسعه روزافزون روابط در تمامی زمینه های مورد علاقه طرفین باشیم. (پایگاه اطلاع رسانی معاون اول ریاست جمهوری)

۱۳۹۵/۶/۱۱

- یک هیات دیپلماتیک از سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، به سرپرستی محمد ماجدی، رایزن اول این سفارت با علی برکه، نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در لبنان دیدار کرد. (ایسنا)

۱۳۹۵/۶/۱۲

- رییس جمهوری در پیامی به نعمت الله یولداشف، کفیل ریاست جمهوری ازبکستان، درگذشت اسلام کریمف، رئیس جمهور فقید این کشور را به وی، دولت و ملت دوست، ازبکستان تسلیت گفت. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- رییس جمهوری ایران در پیامی به تران دای کوانگ، رییس جمهور ویتنام، فرا رسیدن روز ملی ویتنام را به وی، دولت و ملت این کشور تبریک گفت. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

-علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق دیدار و گفتگو کرد. (ایسنا)

۱۳۹۵/۶/۱۳

-رییس مجلس شورای اسلامی، در پیامی خطاب به یولداشف رئیس مجلس سنای ازبکستان، درگذشت اسلام کریمف رئیس جمهور این کشور را به پارلمان، دولت و ملت ازبکستان تسلیت گفت. (ایسنا)

- کنتارو سونواورا، قائم مقام وزیر امور خارجه ژاپن به منظور رایزنی و مذاکره با مقام های ایرانی وارد تهران شد. (ایسنا)

-محمدجواد ظریف که در راس یک هیات بلندپایه سیاسی به سمرقند ازبکستان رفته است، در مراسم خاکسپاری رئیس جمهوری فقید این کشور شرکت کرد. (ایسنا)

-کنتارو سونواورا، قائم مقام وزیر امور خارجه ژاپن، با حضور در محل وزارت امور خارجه، با عباس عراقچی، معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه دیدار و پیرامون مسائل مورد نظر طرفین گفت و گو کرد. (ایرنا)

- کنتارو سونواورا، قائم مقام وزیر امور خارجه ژاپن، با علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار کرد. (ایرنا)

۱۳۹۵/۶/۱۴

-استفان اوبراین معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه و هماهنگ کننده کمک های اضطراری با علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت و گو کرد. (ایرنا)

- محمدجواد ظریف با حمود بن فیصل البو سعیدی، وزیر کشور پادشاهی عمان دیدار و گفتگو کرد. (مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه)

۱۳۹۵/۶/۱۵

- استفان اوبراین، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه با حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و رایزنی کرد. (ایسنا)

- حمید بعیدی نژاد، مدیرکل سیاسی و امور بین الملل وزارت امور خارجه و از اعضای اصلی تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، سفیر جدید ایران در بریتانیا شد. (ایسنا)

- وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال پیامی به خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس، درگذشت مادر او را تسلیت گفت. (ایسنا)

- حسن دانایی فر، سفیر تهران در بغداد با نوری المالکی، نخست وزیر پیشین عراق و رهبر ائتلاف دولت قانون دیدار و گفت وگو کرد. (ایسنا)

- حمید بعیدی نژاد، سفیر جدید کشورمان در بریتانیا و نیکولاس هاپتون، سفیر جدید بریتانیا در تهران به طور همزمان در وزارت امور خارجه دو کشور حضور یافته و با تسلیم رونوشت استوارنامه خود با وزرای خارجه ملاقات کردند. (ایسنا)

- نیکلاس هاپتون، سفیر جدید بریتانیا در تهران، در صفحه توییتر خود نوشت: از این که سفیر جدید بریتانیا در ایرانم خرسندم. مشتاقانه منتظر مرحله بعدی همکاری بین کشورهایمان هستم. (ایسنا)

۱۳۹۵/۶/۱۶

-سید محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به دعوت مقامات مسئول و ذیربط در جمهوری فدرال آلمان به این کشور سفر و با مسئولان اطلاعاتی این کشور دیدار و گفت و گو کرد. (روابط عمومی وزارت اطلاعات)

- کلود بارتلون، رییس مجلس ملی فرانسه و هیات همراه با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان دیدار و ملاقات کرد. (ایسنا)

- کلود بارتلون، رئیس مجلس ملی فرانسه که در راس یک هیات پارلمانی به تهران سفر کرده است، با علی لاریجانی رئیس مجلس دیدار و گفت وگو کرد. (ایسنا)

- کلود بارتلون، رییس مجلس ملی فرانسه با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت وگو کرد. (ایسنا)

- محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در پاسخ به اظهارات مفتی سعودی در توییتی نوشت: واقعا که هیچ شباهتی بین اسلام ایرانیان و اکثریت مسلمانان با افراط گرایی نژادپرستانه ای که مفتی سعودی و بانیان وهابی تروریسم تبلیغ می کنند وجود ندارد. (ایسنا)

- کلود بارتلون، رییس مجلس ملی فرانسه با حسن روحانی، رئیس جمهوری دیدار و گفتگو کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل جدید سازمان اوپک با حسن روحانی، رئیس جمهوری دیدار کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- رییس مجلس شورای اسلامی، طی پیامی درگذشت فاطمه مشعل مادر خالد مشعل رییس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را به وی تسلیت گفت. (خانه ملت)

۱۳۹۵/۶/۱۷

- کلود بارتلون، رییس مجلس ملی فرانسه با علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کرد. (ایرنا)

- کلود بارتلون رییس مجلس ملی فرانسه که به همراه هیاتی پارلمانی به ایران سفر کرده است، با کاظم جلالی، رییس مرکز پژوهش های مجلس دیدار و گفت و گو کرد. (ایرنا)

-کلود بارتلون، رئیس مجلس ملی فرانسه در راس یک هیات پارلمانی از موزه ملی ایران بازدید کرد. (ایرنا)

۱۳۹۵/۶/۱۸

- مسعود سلطانی فر، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشورمان وارد هلند شد. (ایسنا)

۱۳۹۵/۶/۱۹

- رییس جمهوری در پیامی به امامعلی رحمان، رییس جمهوری تاجیکستان، فرا رسیدن سالگرد استقلال این کشور را به وی، دولت و مردم تاجیکستان تبریک گفت. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

۱۳۹۵/۶/۲۰

- مبشر جاوید اکبر، وزیر مشاور در امور خارجی هند با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در تهران دیدار و گفت وگو کرد. (ایسنا)

۱۳۹۵/۶/۲۱

- علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با مبشر جاوید اکبر، وزیر مشاور در امور خارجی هند دیدار و گفتگو کرد. (ایرنا)

- اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در پیام هایی جداگانه به همتایان خود در کشورهای اسلامی، عید سعید قربان را به دولت ها و ملت های مسلمان جهان تبریک گفت. (ایسنا)

-محمدجواد ظریف، در پیامی به مناسبت سالگرد فاجعه منا، یاد و خاطره هزاران تن از قربانیان این حادثه دلخراش و به ویژه صدها تن از ایرانیان عزیز را گرامی داشت. (ایسنا)

۱۳۹۵/۶/۲۲

- علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی در سفری سه روزه به منظور دیدار با مقام های بلژیک و اتحادیه اروپا وارد این کشور شد. (ایسنا)

- رییس جمهوری در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با وی، متقابلا عید سعید قربان را تبریک گفت و دو طرف درباره مسائل منطقه ای، گفتگو کردند. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

۱۳۹۵/۶/۲۳

- محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر ایران در صدر یک هیات عالی رتبه قضایی و حقوق بشری به منظور شرکت در سومین دور از گفت وگوهای مشترک همکاری های قضایی با ایتالیا و انجام چند دیدار دوجانبه وارد رم شد. (ایسنا)

- حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه به منظور رایزنی با مقامات روس در خصوص تحولات منطقه، عازم مسکو شد. (ایسنا)

- محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در راس هیاتی عالی رتبه به منظور شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد عازم ونزوئلا شد. (ایسنا)

۱۳۹۵/۶/۲۴

- محمدجواد ظریف که در راس هیاتی راهی کاراکاس شده بود، در راستای سفرش به آمریکای لاتین وارد مکزیکوسیتی شد. (ایسنا)

- وزیر امور خارجه کشورمان با خانم کلودیا روئیس ماسیو، وزیر روابط خارجی مکزیک در مکزیکوسیتی دیدار و گفت وگو کرد. (ایسنا)

- علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی در جریان سفرش به بروکسل، با دیدیه ریندرز وزیرخارجه بلژیک درباره همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی دیدار و گفت وگو کرد. (ایسنا)

- حسین جابری انصاری که در راس هیاتی سیاسی به مسکو سفر کرده است، در حاشیه این سفر از مرکز مطالعات راهبردی روسیه (ریسی) بازدید و با رشتنیکوف، رئیس این مرکز و کارشناسان ارشد آن دیدار و گفت وگو کرد. (ایسنا)

۱۳۹۵/۶/۲۵

- رئیس جمهوری در پیامی به خوزه دانیل اورتگا ساودرآ، رئیس جمهوری نیکاراگوآ، فرا رسیدن سالروز استقلال این کشور را به وی، دولت و مردم جمهوری نیکاراگوآ تبریک گفت. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- محمدجواد ظریف که برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در ونزوئلا به سر می برد، با دلسی رودریگز، وزیر خارجه ونزوئلا دیدار کرد. (ایسنا)

- نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در جزیره مارگاریتای ونزوئلا به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. (مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه)

- بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و رئیس هیئت سوریه در اجلاس وزرا و سران عدم تعهد با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص آخرین تحولات سوریه و همکاری های دوجانبه گفت و گو و تبادل نظر کرد. (ایرنا)

-ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی در حاشیه اجلاس عدم تعهد با ظریف ملاقات و در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه و نیز موضوعات مطروحه در نشست جاری سران عدم تعهد گفت و گو کردند. (ایرنا)
-خانم مشیرا خطاب، کاندیدای مصری برای تصدی پست مدیرکلی سازمان علمی ، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) با دکتر ظریف دیدار و درباره مسائل مختلف بین المللی و جنبش عدم تعهد گفت وگو کرد. (ایرنا)

۱۳۹۵/۶/۲۶

- رییس جمهوری در پیامی به انریکه پنیانیتو، رییس جمهوری مکزیک، فرا رسیدن سالروز استقلال این کشور را به وی، دولت و مردم ایالات متحده مکزیک تبریک گفت. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- حسن روحانی رئیس جمهوری وارد جزیره مارگاریتای ونزوئلا، محل برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد شد و مورد استقبال معاون رئیس جمهوری این کشور قرار گرفت. (ایرنا)

- وزیر خارجه کشورمان درحاشیه هفدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهدها با رمطان لعمامره، همتای الجزایری خود دیدار کرد. (ایرنا)

- علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با فیلیپ هاموند، وزیر دارایی انگلیس درخصوص ضرورت رفع موانع بانکی با ایران گفت وگو کرد. (ایرنا)

- وزیران خارجه ایران و پاکستان در حاشیه اجلاس وزرای خارجه عدم تعهد با یکدیگر ملاقات و گفتگو کردند. (ایسنا)

۱۳۹۵/۶/۲۷

- رییس جمهوری اسلامی ایران با نیکلاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا دیدار و گفت وگو کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- هفدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (نم) با سخنرانی رییس جمهور کشورمان آغاز شد. ریاست نم از ایران به ونزوئلا واگذار شد. (ایسنا)

۱۳۹۵/۶/۲۸

- حسن روحانی در حاشیه نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در ونزوئلا با رئیس مجلس الجزایر، رییس مجمع عالی خلق جمهوری کره شمالی، معاون رییس جمهور اندونزی، وزیر خارجه الجزایر، رییس جمهوری بولیوی، معاون رییس جمهور هند و رییس جمهوری اکوادور دیدار و گفتگو کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

۱۳۹۵/۶/۲۹

- در نشست اختتامیه جنبش غیرمتعهدها که در ونزوئلا برگزار شد ایران، ونزوئلا و آذربایجان عضو گروه تروئیکای جنبش غیرمتعهدها شدند. (ایسنا)

- معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه که به دمشق سفر کرده است با بشار اسد، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. (ایسنا)

- معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه با شاوارش کوچاریان معاون سیاسی وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار کرد. (ایسنا)

- ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با حسین جابری انصاری، معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان در دمشق، بر افزایش همکاری دو جانبه میان وزارت خارجه سوریه و ایران تاکید کرد. (خبرگزاری رسمی سوریه)

- حسن روحانی به دعوت رائول کاسترو رییس جمهوری کوبا، وارد فرودگاه خوزه مارتی هاوانا شد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با سوزانا ترستال، سفیر هلند در تهران و هیرویاسو کوبایاشی، سفیر ژاپن در تهران دیدار و گفتگو کرد. (ایرنا)

۱۳۹۵/۶/۳۰

- رئیس جمهوری اسلامی ایران در کاخ انقلاب هاوانا، از سوی رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا مورد استقبال رسمی قرار گرفت. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- حسن روحانی که به دعوت رسمی رییس جمهوری کوبا برای سفری دو روزه  وارد هاوانا شده است، با فیدل کاسترو، رهبر انقلاب این کشور دیدار کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- رییس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، وارد نیویورک شد و در فرودگاه جان اف کندی، مورد استقبال سفیر و کارکنان دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل قرار گرفت. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

۱۳۹۵/۶/۳۱

- محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در نیویورک با استفان دیون همتای کانادایی خود دیدار و گفت و گو کرد. (ایرنا)

- حسن قشقاوی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه، با دادستان کل مالزی در محل وزارت امور خارجه ملاقات کرد. (ایسنا)

- رییس جمهوری اسلامی ایران با رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در نیویورک، دیدار و گفتگو کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- رییس جمهوری اسلامی ایران با یوهان اشنایدر امان، رئیس جمهوری سوئیس در نیویورک، دیدار و گفتگو کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- رییس جمهوری اسلامی ایران با رئیس جمهوری اسلوونی در نیویورک، دیدار و گفتگو کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- رییس جمهوری اسلامی ایران با ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ در نیویورک، دیدار و گفتگو کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

-بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در مقر این سازمان با دکتر حسن روحانی رییس جمهور کشورمان دیدار و گفت و گوی کوتاهی داشت. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

-حسن روحانی رئیس جمهوری و حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در در حاشیه نشست هفتاد و یکمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفت وگو کردند. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- رییس جمهوری اسلامی ایران با روسن پلونلیف، رئیس جمهوری بلغارستان، در نیویورک، دیدار و گفتگو کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- رییس جمهوری اسلامی ایران با ترزا می، نخست وزیر بریتانیا در نیویورک، دیدار و گفتگو کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- رییس جمهوری اسلامی ایران با ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا در نیویورک، دیدار و گفتگو کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- حسن روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه دیدار و گفتگو کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- رییس جمهوری اسلامی ایران با رهبران مسلمان جامعه آمریکا در نیویورک، دیدار و گفتگو کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

تحریریه دیپلماسی ایرانی
 

کلید واژه ها: کاسترو روحانی


نظر شما :