مک‌کین: دیکتاتورها با سرکوب مطبوعات، شروع می‌کنند

۰۲ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۰ کد : ۱۹۶۷۲۲۴ سرخط اخبار

جان مک کین، سناتور جمهوری خواه آمریکایی در واکنش به حملات دونالد ترامپ به رسانه ها، از آزادی مطبوعات و رسانه دفاع کرده و هشدار داد: سرکوب رسانه کاری است که دیکتاتورها در ابتدا انجام می دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جان مک کین، سناتور جمهوری خواه آمریکایی که منتقد دونالد ترامپ است، این اظهارات را در واکنش به توئیتی که ترامپ اخیراً منتشر کرده و در آن رسانه ها را دشمنان مردم آمریکا خواند، مطرح کرد.

مک کین در مصاحبه با یک برنامه شبکه ان بی سی که امروز (یکشنبه) پخش شد، گفت: نظم بین المللی ایجاد شده بعد از جنگ جهانی دوم تا حدی توسط مطبوعات آزاد ساخته شد.

وی ادامه داد: من ممکن است بگویم که از مطبوعات متنفرم و به ویژه از شما (مجری برنامه) بدم می آید اما حقیقت این است که ما به شما (رسانه ها) احتیاج داریم. ما به مطبوعات آزاد نیاز داریم و باید آن را داشته باشیم. این بسیار حیاتی است.

مک کین در این مصاحبه که از راه دور و از محل کنفرانس امنیت مونیخ انجام داد، گفت: خیلی جدی می گویم اگر شما می خواهید دموکراسی را حفظ کنید باید یک مطبوعات آزاد که در بسیاری از مواقع خصمانه باشند، داشته باشیم و همه ما این را می دانیم.

وی افزود: من معتقد هستم بدون این مطبوعات ما به مرور زمان بسیاری از آزادی های فردی خود را از دست بدهم. اینگونه است که دیکتاتورها شروع به کار می کنند.

مک کین تصریح کرد: آنها (دیکتاتورها) کارشان را با سرکوب مطبوعات آزاد آغاز می کنند. به عبارت دیگر این تثبیت قدرت است. وقتی شما به تاریخ نگاه می کنید اولین کاری که دیکتاتورها انجام می دهند، تعطیل کردن مطبوعات است. البته من نمی گویم که دونالد ترامپ تلاش می کند یک دیکتاتور باشد. من فقط می گویم که ما باید درس های تاریخ را یاد بگیریم.

کلید واژه ها: مطبوعات مطبوعات آزاد


نظر شما :