شهرک‌سازی‌های اسرائیل در حد جنایت جنگی است

۱۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۲۸ کد : ۱۹۶۶۷۶۵ سرخط اخبار

صائب عریقات در دیدار با مسئولان آمریکایی و اروپایی تاکید کرد که ادامه شهرک سازی اسرائیل موجب نابودی راه حل دو کشوری و صلح می شود و در حد یک جنایت جنگی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) با نیکولای ملادینف، فرستاده صلح ویژه سازمان ملل به خاورمیانه، دونالد بلوم، سرکنسول آمریکا، فرناندو جنتلین، فرستاده صلح ویژه اتحادیه اروپا، جاناتان کولن، سفیر ایرلند در رام الله و رونالد استینگر، فرستاده صلح ویژه سوئیس دیدار و گفتگو کرد.

عریقات در این نشست با بیان این که شهرک سازی های اسرائیل اقدامی در حد جنایت جنگی است عنوان داشت: جامعه بین الملل باید قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین را به اجرا در آورد.

قطعنامه مذکور هرگونه شهرک سازی در اراضی اشغالی ۱۹۶۷ را نقض صریح قوانین بین المللی دانسته و از دولت اسرائیل می خواهد هرچه سریع تر به ساخت و سازهایش در اراضی اشغالی از جمله قدس شرقی پایان دهد.

وی همچنین از فاتو بن سودا، دادستان کل دیوان کیفری بین المللی و شورای قضایی این دیوان خواست مسئولان و سران رژیم صهیونیستی را به خاطر تجاوزها و جنایت هایشان از جمله شهرک سازی در اراضی فلسطینی بازخواست و مورد محاکمه قرار دهند.

عریقات تصریح کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده تا مسئولان اسرائیلی به خاطر ادامه شهرک سازی و جنگ ۵۱ روزه علیه غزه در سال ۲۰۱۴ و مساله اسرای فلسطینی در بند مورد محاکمه قرار گیرند؛ به ویژه اینکه تمامی این پرونده ها از سوی دولت فلسطین به دیوان کیفری بین المللی نیز ارائه شده است.

کلید واژه ها: شهرک سازی در اراضی


نظر شما :