ترکیه: مرز با سوریه را مسدود کرده‌ایم

۲۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۲ کد : ۱۹۶۶۲۸۵ سرخط اخبار

سرکنسول ترکیه در عربستان سعودی می گوید کشورش مرز با سوریه را از بیم ورود داعشی ها بسته و طی دو ماه گذشته چندین نفر را به دلیل ورود غیرقانونی بازداشت کرده است.

به گزارش فارس، «فکرت اوزار» سرکنسول ترکیه در عربستان سعودی مدعی است که کشورش مرز خود با سوریه را مسدود کرده است.

ترکیه طی چند سال گذشته متهم بوده که با باز گذاشتن مرز خود، ورود عناصر تکفیری و تروریستی داعش و دیگر گروههای مسلح به سوریه را تسهیل کرده است؛ ترکیه این اتهام را همیشه رد کرده است.

کنسول ترکیه در عربستان به روزنامه «الریاض» عربستان گفت: ترکیه مرز خود با سوریه را با هدف نفوذ عناصر داعش از سوریه به خاک خود مسدود کرده و اکنون مراقبت کاملی بر مرز حکم فرماست و طی دو ماه گذشته چند تلاش [برای نفوذ به خاک ترکیه] خنثی شده است.

او در خصوص امنیت متزلزل در ترکیه نیز گفت: همه گردشگران در ترکیه، زمانیکه وارد کشور شوند، مسئولیت حمایت از آنان با دولت است و دولت برای تأمین امنیت اقدامات امنیتی فوق العاده ای در نظر گرفته است که از جمله اینها تشکیل سه گروه پلیس است.

اوزار توضیح داد که پلیس مسلح، پلیس ویژه و پلیس شهری سه گروهی هستند که در خیابان ها و اماکن حساس حضور دارند.. و از طرفی دیگر پلیس و دستگاه اطلاعاتی فعالیت خود را بیشتر کرده اند.

بنا بر ادعای کنسول ترکیه، «محبوبیت (رجب طیب) اردوغان (رئیس جمهور ترکیه) بالاست و این به این دلیل است که او رئیس جمهوری اقتصادی است و برای همین عده ای تلاش می کنند اقتصاد ترکیه را [که گردشگری بخشی مهم از آن است] هدف بگیرند تا محبوبیت اقتصادی او را بزنند.

ترکیه در یک سال اخیر شاهد افزایش ناامنی است. حمله مرگبار در فرودگاه آتاتورک و بر جای ماندن بیش از 30 کشته و حمله به باشگاهی شبانه در استانبول نزدیک به 40 نفر از جمله این ناامنی هاست.


نظر شما :