آمریکا در کنار اوکراین برای مقابله با روسیه می‌ایستد

۱۲ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۶ کد : ۱۹۶۵۸۹۹ سرخط اخبار

سناتور جمهوری خواه آمریکایی قول داد که از کی یف در مقابل "تهاجم مسکو" حمایت می کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سناتور جان مک کین جمهوری خواه که سال نوی 2017 را در اوکراین گذراند، یکی از 27 سناتوری است که در دسامبر 2016 به دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا نامه نوشت و به وی تاکید کرده که باید علیه روسیه به خاطر تهاجم به اوکراین و دخالت در امور شرقی این کشور، دست به شدیدترین اقدامات بزند.

مک کین گفت: من پیامی از جانب مردم آمریکا دارم. ما در کنار شما می مانیم و در کنار شما با تهاجم روسیه مقابله می کنیم.

این سناتور جمهوری خواه آمریکایی پس از بازدید از یک پایگاه نظامی در شیروکین در جنوب شرق اوکراین ادامه داد: در 2017 ما با مهاجمان روبرو می شویم و آنها را به همان جایی که بودند، می فرستیم. ولادیمیر پوتین (رییس جمهوری روسیه) تو هرگز نمی توانی مردم اوکراین را شکست دهی و آنها از حق استقلال و آزادی شان محروم کنی!

ترامپ در جریان کمپین انتخاباتی خود به این مساله اشاره کرده بود که می خواهد موضعی نرم تر در قبال مسکو داشته باشد و مکررا پوتین را مورد تحسین قرار می دهد.

انتخاب ترامپ باعث بروز برخی نگرانی ها در اوکراین شده اما مقام ها در کی یف امیدوارند که سیاست های رییس جمهوری جدید آمریکا متاثر از جمهوری خواهان عالی رتبه در قبال اوکراین "دوستانه تر" باشد.

از زمان راهپیمایی های خیابانی 2014 که باعث کنار رفتن دولت مورد حمایت کرملین در اوکراین شد و جنگ میان جدایی طلبان شرق با نیروهای دولتی اوکراین و همچنین الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، این کشور به شدت بر حمایت های اقتصادی و کمک های دیگر غرب متکی شده است.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :