آمریکا: ادامه شهرک‌سازی، امنیت اسرائیل را به شدت تضعیف می‌کند

۰۴ دی ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۳ کد : ۱۹۶۵۷۰۶ سرخط اخبار

نماینده آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد که ادامه شهرک سازی موجب می شود که امنیت رژیم صهیونیستی به شدت تضعیف شود.

به گزارش فارس، «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز جمعه (دیروز) بعد از آنکه واشنگتن به شورای امنیت سازمان ملل اجازه تصویب قطعنامه توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی را داد و به جای وتو، رأی ممتنع داد، گفت که ادامه شهرک سازی، «به شدت امنیت اسرائیل را تضعیف می کند».

خبرگزاری رویترز گزار کرد: پاور بعد از رأی گیری اعلام کرد: «آمریکا این پیام را ابلاغ کرد که شهرک سازی چه به صورت مخفیانه چه به صورت آشکارا باید به مدت تقریباً پنج دهه متوقف شود».

نماینده آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: «نمی توان به طور همزمان هم از شهرک سازی اسرائیل دفاع کرد و هم از راه حل بادوام دو دولت که به درگیری ها پایان دهد، دفاع کرد. می بایست بین شهرک سازی و تفکیک سازی یکی را انتخاب کرد».

روز جمعه (دیروز)، شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ای علیه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی رای مثبت داد.

این قطعنامه با 14 رأی موافق و یک رأی ممتنع به تصویب رسید. آمریکا تنها عضو شورای امنیت بود که به طرح پیشنهادی مصر رأی ممتنع داد. 

رأی گیری در خصوص پیش نویس پیشنهادی مصری ها برای محکومیت شهرک سازی رژیم اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل ابتدا قرار بود روز پنج شنبه هفته گذشته صورت گیرد؛ اما مصر اعلام کرد که این رأی گیری به تعویق افتاده است. 

اما  نیوزلند، ونزوئلا، مالزی و سنگال روز جمعه خواستار پیشبرد روند رأی گیری شورای امنیت درباره پیش نویس قطعنامه ضد صهیونیستی شدند. 

کلید واژه ها: شهرک سازی


نظر شما :