اتهام همکاری با داعش به امریکا از سوی لاوروف

۲۳ آذر ۱۳۹۵ | ۱۷:۵۴ کد : ۱۹۶۵۴۴۱ سرخط اخبار

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه مذاکرات با آمریکا درباره سوریه به بن بست رسیده گفت: شاید پیشروی داعش در پالمیرا با کمک واشنگتن و با هدف کاهش فشارها بر مخالفان در حلب بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با همتای صربستانی خود در شهر "بلگراد" اظهار داشت: مذاکرات با آمریکا درباره سوریه به "بن بست" رسیده است.

لاوروف گفت: روسیه آماده گفت وگوی فوری با آمریکا در خصوص بازگشایی گذرگاه ها جهت عقب نشینی شبه نظامیان مخالف از حلب است.

وی در ادامه بر لزوم دستیابی به توافقنامه ای در این خصوص پیش از اعلام هرگونه آتش بسی تاکید کرد.

وزیر خارجه روسیه افزود: همتایان آمریکایی ما در این مساله توافق کرده و سوم دسامبر را برای آغاز آتش بس اعلام کردند. من قبلا در رم با جان کری، وزیر خارجه آمریکا دیدار کردم. کری نیز موافقت خود را با این موضوع اعلام کرد و آنها موافقت خود را به صورت مکتوب به ما دادند. اما پس از سه روز این توافقنامه را نقض و به موضع گیری سابق خود عدول کردند مبنی بر اینکه باید پیش از توافق در مورد گذرگاه های انسانی، آتش بس اعلام شود و این تنها یک معنا دارد و آن همه فرصت دادن به شورشیان است.

لاوروف در ادامه گفت: چه بسا کنترل داعش بر شهر تدمر با کمک ائتلاف و به منظور منحرف کردن توجه ها از حلب صورت گرفته است.

وی افزود: تمامی این تحولات ما را به این نکته _ که امیدوارم درست نباشد- می رساند که تمامی حوادث اخیر برای اعطای زمان و فرصتی به گروه های تروریستی موجود در شرق حلب بوده است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو برای تامین امنیت مسیرهایی جهت خروج شبه نظامیان آماده است و این گذرگاه ها هرگز هدف حملات هوایی نیروهای سوریه قرار نخواهد گرفت.

وی در ادامه از واشنگتن خواست در راستای حفظ جان غیرنظامیان اجازه دهند شبه نظامیان از شهر حلب خارج شوند.

لاوروف تاکید کرد: پیشنهاد آمریکا برای آتش بس در مناطق درگیر حلب افق روشنی ندارد.


نظر شما :