حمایت کنگره از تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات

۲۴ آذر ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۳ کد : ۱۹۶۵۴۳۰ سرخط اخبار

جمهوری خواهان ارشد کنگره آمریکا از تحقیقات درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات آمریکا حمایت کردند. سیا معتقد است که روسیه با مداخله در انتخابات ماه گذشته به دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری کمک کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، موضع گیری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در حالی از پشتیبانی روس ها از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا حکایت دارد که خودش این اتهامات را نمی پذیرد. این رویه ممکن است که بعدها در روابط این آژانس اطلاعاتی آمریکا با دولت ترامپ تنش ایجاد کند.

ترامپ کسی بود که در طول رقابت های انتخاباتی مکررا از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تقدیر می کرد و حال این اتهامات را قبول ندارد. در همین حال میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا گفت: روس ها دوست ما نیستند و امیدوارم که کسانی که در دولت آینده مسوولیتی را می پذیرند، با من درباره مسکو هم عقیده باشند.

به گفته مک کانل، قرار است هیات اطلاعاتی سنا به رهبری ریچارد بِر یک تحقیقات دو حزبی انجام دهد. مک کانل همچنین از تحقیقات مشابهی که سناتور جام مک کین، رئیس کمیته سرویش های مسلح سنا می خواهد انجام بدهد، حمایت کرد.

پل راین، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم بعدا با صدور بیانیه ای حمایت خودش را از تحقیقات کمیته اطلاعاتی این مجلس درباره تهدیدهای سایبری دولت های خارجی و گروه های افراطی اعلام کرد. او گفت: هرگونه مداخله روسیه مشکل زا است چرا که در دوران ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین، روسیه یک مهاجم بوده است که مکررا منافع آمریکا را تضعیف می کند.


نظر شما :