اعطای نشان افتخاری «لژیون دونور» فرانسه به جان کری

۲۲ آذر ۱۳۹۵ | ۰۳:۵۴ کد : ۱۹۶۵۳۵۷ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه فرانسه دیروز شنبه طی اظهاراتی «جان کری» همتای آمریکایی خود را «فرانسوی ترین مقام آمریکایی» خواند و نشان افتخاری «لژیون دونور» به عنوان بالاترین نشان این کشور را به وی اعطا کرد.

به نوشته روزنامه لالیبر، «ژان مارک آیرو» دیروز در جریان دیدار با «جان کری» همتای آمریکایی خود که بمنظور شرکت در نشست کشورهای حامی مخالفان سوریه در پاریس حضور یافته بود، وی را «مدافع خستگی ناپذیر صلح» قلمداد کرد و طی مراسمی در مقر وزارت خارجه فرانسه نشان افتخاری لژیون دونور این کشور را به وی اعطا کرد.

وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی خطاب به همتای آمریکایی خود که 20 ژانویه آینده با اتمام کار دولت «باراک اوباما» به کار خود پایان خواهد داد، اعلام کرد: «شما به عنوان یک فرد فرانسوی زبان و دوستدار فرانسه بی شک فرانسوی ترین مقام مسئول آمریکایی هستید.»

جان کری نیز در پاسخ ضمن تقدیر و تشکر از همتای فرانسوی خود بخاطر اعطای این نشان اعلام کرد: «ما دیپلماسی را پیگیری خواهیم کرد زیرا جهان به ارزش هایی نیاز دارد که از آغاز توسط آمریکا و فرانسه حمایت شده و مبتنی بر تجربیات فرانسه است. آمریکا و فرانسه به خوبی با یکدیگر کار می کنند. واشنگتن و پاریس در دورانی که «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه بود در خصوص توافق هسته ای ایران به سختی با یکدیگر کار کردند و نتیجه آن که در دنیای پیچیده کنونی هفت کشور گرد هم آمدند (گروه 1+5 و ایران) و نهایتا مسیری رو به جلو باز شد.»


نظر شما :