روسیه برای نابودی مرکل تلاش می‌کند

۲۱ آذر ۱۳۹۵ | ۲۰:۲۱ کد : ۱۹۶۵۳۵۰ سرخط اخبار

یک مقام آمریکایی مدعی شد، روسیه کمپین سایبری علیه آنگلا مرکل و با هدف ارتقای گروه های راست افراطی در انتخابات پارلمانی آلمان در سال ۲۰۱۷ به راه انداخته است.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری اکسپرس گزارش داد، مسکو عملیاتی که قدمت آن به یک دهه پیش باز می گردد را تشدید می کند تا حمایت ها از گروه های راست افراطی و ناسیونالیست ها در آلمان ارتقا یابد.

این گزارش ها پس از آن مطرح شد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) تایید کرد که مسکو به دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمک کرده است؛ آن هم از طریق یک سری حملات سایبری.

یک مقام آمریکایی مطلع از روند این تحقیقات مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به این اقدامات ویرانگر ادامه می دهد. این مقام گفت: مسکو تلاش های مشابهی برای نفوذ بر انتخابات آتی آلمان انجام می دهد. روسیه از یک دهه پیش هم کمپین ارتقای راست های افراطی و احزاب و افراد سیاسی ملی گرا در اروپا را آغاز کرده بود و قصد تشدید آن را دارد.

این مقام همچنین مدعی شد که در هر دو مورد، کمپین های پوتین در اروپا و آمریکا با هدف ایجاد اخلال و بی اعتبار کردن مفهوم دیپلماسی غربی بوده است؛ آن هم از طریق حمایت از نامزدها، احزاب و چهره های سیاسی افراطی.  

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که برای چهارمین بار نامزد تصدی این پست می شود، موضوع احتمال دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۷ کشورش از طریق حملات اینترنتی و راه اندازی کمپین های دروغ پراکنی را بعید ندانسته است.


نظر شما :