قاهره: اختلافی با عربستان نداریم

۲۱ آذر ۱۳۹۵ | ۲۰:۲۱ کد : ۱۹۶۵۳۴۹ سرخط اخبار

وزیر خارجه مصر ضمن تکذیب وجود اختلاف میان قاهره و ریاض، از روابط "ممتاز" دو کشور تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در همایش گفت وگوی منامه برای امنیت خاورمیانه که در بحرین برگزار شد، با تکذیب برخی گزارش ها دال بر وجود اختلافات میان قاهره و ریاض پس از آنکه مصر حمایت خود را از دخالت مسکو در سوریه اعلام کرد از روابط ممتاز موجود میان دو کشور مصر و عربستان تقدیر کرد.

شکری اظهار داشت: از نظر ما تصویر کاملا روشنی از ماهیت روابط دو کشور مصر و عربستان وجود دارد و امنیت ملی کشورهای عربی بر اصل ارتباط و تفاهم میان دو کشور استوار است.

شکری گفت: حساسیت در مورد آنچه برخی آن را اختلاف نظر می دانند توسط رسانه ها و مطبوعات بیشتر شده و ابعادی یافته که روابط ممتاز و تاریخی میان دو کشور را به خطر انداخته است.

مصر ماه اکتبر در سازمان ملل به قطعنامه ای در حمایت از اقدامات روسیه در سوریه رای داد. این قطعنامه با مخالفت شدید ریاض مواجه شد. به دنبال آن عربستان ماه گذشته میلادی به مصر ابلاغ کرد که ارسال فرآورده های نفتی را تا اطلاع ثانوی به تاخیر می اندازد.

اخیرا نیز رئیس جمهور مصر که به امارات سفر کرده بود این کشور را ساعتی پیش از ورود پادشاه عربستان بدون هیچگونه دیدار با وی ترک کرد.

اما شکری وجود اختلافات میان دو کشور را تکذیب کرده و گفت: در مورد هرگونه اختلافی میان دو کشور بزرگ نمایی شده است.  

وزیر خارجه مصر در ادامه درباره روابط تهران-قاهره گفت: قاهره به دنبال تقویت روابط خود با تهران است.


نظر شما :