واکنش امریکا به استقرار سامانه‌های موشکی روسیه در کالینینگراد

۰۲ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۲ کد : ۱۹۶۴۸۶۲ سرخط اخبار

آمریکا طرح روسیه برای استقرار سامانه های دفاع موشکی و موشک های با قابلیت حمل کلاهک هسته ای در منطقه کالینینگراد در تلافی استقرار ادوات نظامی ناتو را محکوم کرده و آن را "بی ثبات کننده برای امنیت اروپا" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اکسپرس، مسکو اخیرا اعلام کرد، سامانه های دفاع موشکی S-400 و همچنین موشکهای با قابلیت حمل کلاهک هسته ای موسوم به "اسکندر" را در تلافی اقدامات ناتو در منطقه کالینینگراد مستقر خواهد کرد.

یک قانونگذار حامی کرملین در پارلمان روسیه گفت، این اقدام مسکو به تلافی تقویت آرایش نظامی ناتو در مرزهای غربی روسیه صورت می گیرد.

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این طرح روسیه گفت: روسیه در طی یک دهه گذشته تهدید به منتقل کردن موشکهای اسکندر خود به منطقه کالینینگراد در پاسخ به مجموعه ای از تحولات در اروپا کرده در حالی که هیچ یک از این تحولات در خور یک چنین پاسخ نظامی نیستند.

وی خاطر نشان کرد: ما از روسیه می خواهیم تا دست از حرفها و اقداماتی که مغایر با هدف تقویت امنیت و ثبات هستند بردارد.

این در حالی است که روسیه پیش از این نیز گفته بود که به صورت دوره ای موشکهای اسکندر را به کالینینگراد منتقل می کند اما تا کنون عنوان کرده بود که این کار صرفا یک مانور رایج است.

ویکتور اوزروف، رئیس کمیته دفاع شورای فدراسیون روسیه که مجلس علیای پارلمان این کشور است گفت، روسیه مجبور به اقدام در مقابل برنامه ریزی های آمریکا برای سپر دفاع موشکی در شرق اروپا شده است.

وی تصریح کرد: ما در پاسخ به یک چنین تهدیداتی مجبور به استقرار نیروهای مضاعف هستیم. این تقویت نیرو شامل استقرار موشکهای اسکندر و سامانه S-400 در کالینینگراد می شود.

کلید واژه ها: کالینینگراد


نظر شما :