ادامه تنش بر سر پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون

۰۹ آبان ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۳ کد : ۱۹۶۴۲۴۰ سرخط اخبار

هیلاری کلینتون نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جریان انداختن پرونده ایمیل ها از سوی «اف بی آی» چند روز مانده به انتخابات را عجیب و غیرمنتظره خواند.

به گزارش فارس، هیلاری کلینتون نامزد دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به تصمیم پلیس فدرال این کشور برای بررسی مجدد پرونده ایمیلهای وی گفت: نامه جیمز کومی رئیس اف بی آی چند روز مانده به انتخابات 8 نوامبر عجیب و عمیقا نگران کننده است.

وی در جمع هواداران خود در دیاتونا در ایالت فلوریدا گفت: مهم نیست که آنها چه چیزی به سمت ما در این روزهای آخر پرتاب میکنند، مهم این است که ما عقب نشینی نخواهیم کرد و به زمین نخواهیم خورد.

وی افزود: دونالد ترامپ درباره نامه اف بی آی در حال دروغ پردازی است و همه کار می کند تا رای دهندگان را گیج و آنها را دلسرد کند.

کلینتون به هواداران خود گفت: اقدام اف بی آی نه تنها عجیب بلکه کاملا غیرمنتظره بود چرا که رای دهندگان حق دارند همه واقعیات را تمام و کمال بدانند.

اداره بازرسی و تحقیقات پلیس فدرال آمریکا روز جمعه اعلام کرد که پرونده ایمیل های هیلاری کلینتون را دوباره به جریان خواهد انداخت و آن را دوباره مورد تحقیق و بررسی قرار خواهد داد.

در سال 2015 میلادی نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد هیلاری کلینتون در زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا به جای استفاده از سرورهای امن دولتی از ایمیل شخصی استفاده کرده است.

پلیس فدرال آمریکا در ماه آگوست پس از اتمام دور اول تحقیقات خود درباره پرونده رسوایی ایمیلهای کلینتون، با وجود انتقاد از بی دقتی کلینتون در کار با سامانه های پست الکترونیک، هیچ دادخواستی را علیه وی تقدیم دستگاه قضایی آمریکا نکرد. این اقدام اف بی آی با واکنش تندی از سوی جمهوریخواهان و مخالفان کلینتون مواجه شد.

 لورتا لینچ دادستان کل ایالات متحده آمریکا نیز روز شنبه از اقدام جیمز کومی برای به جریان انداختن دوباره این پرونده انتقاد کرده است. یک مقام دولتی آمریکا که نخواسته نامش فاش شود به پایگاه خبری هیل گفته است که موضع وزارت دادگستری آمریکا در این زمینه پرهیز از هرگونه اقدامی است که ممکن است بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور تاثیر بگذارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که وزارت دادگستری آمریکا از اف بی آی خواسته است که در این زمینه فعلا سکوت کند.

براساس این گزارش، وزارت دادگستری پیش از این در زمینه ارسال نامه از سوی جیمز کومی و مطلع کردن کنگره، به اف بی آی هشدار داده بود.

کلید واژه ها: اف بی آی هیلاری کلینتون


نظر شما :