العبادی: فقط عراقی‌ها در عملیات موصل شرکت دارند

۲۴ مهر ۱۳۹۵ | ۱۷:۵۷ کد : ۱۹۶۳۸۳۸ سرخط اخبار

نخست وزیر عراق با بیان این که دخالت برخی کشورها در امور داخلی عراق "سوال برانگیز و غیرقابل پذیرش" است تاکید کرد که عملیات موصل تنها با مشارکت نیروهای عراقی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق با ابراز تعجب از دخالت برخی کشورها در امور داخلی عراق در آستانه آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکید کرد: این دخالت ها سوال برانگیز و غیرقابل پذیرش است و ما هرگز اجازه چنین امری را نمی دهیم.

وی در ادامه مجددا تاکید کرد: ما می خواهیم خاک خود را آزاد کنیم و آنها نباید در امور داخلی ما دخالت کنند. عراق خواهان همزیستی مسالمت آمیز با همسایگانش است و از ترکیه و دیگر همسایگان خود می خواهیم به دخالت های خود در امور داخلی عراق پایان دهند. عملیات موصل تنها با مشارکت نیروهای عراقی انجام خواهد شد.

العبادی در این اظهارات خطاب به برخی کشورها به ویژه ترکیه گفت: ما طمعی به اراضی شما نداریم و دشمنی با شما نداریم. عراق تنها تلاش می کند اراضی خود را از اشغال داعش نجات دهد؛ بلایی که از خارج از عراق آمده و دامنگیر آن شده و باعث آوارگی هزاران عراقی و نابودی زیر ساخت های عراق شده است.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: مردم عراق از همه گروه ها در کنار هم علیه داعش می جنگند و ما از دیگر کشورها می خواهیم در امور داخلیمان مداخله نکنند.

نخست وزیر عراق همچنین از ساکنان شهر موصل خواست از نیروهای امنیتی عراق که در عملیات آزادسازی موصل شرکت خواهند کرد، استقبال کنند چراکه این نیروها برای حمایت از غیرنظامیان در عملیات حضور خواهند یافت و ما هرگز اجازه نخواهیم داد که آنها معترض هیچ یک از غیرنظامیان شوند.

العبادی در ادامه اعلام کرد در خلال عملیات آزادسازی موصل تنها نیروهای ارتش عراق وارد موصل می شوند نه حشد شعبی و پیشمرگ ها.

وی گفت: نیروهایی که وارد مرکز موصل می شوند عبارتند از پلیس فدرال، پلیس محلی و نیروهای مبارزه با تروریسم و به هیچ شهروند عراقی در این عملیات آسیبی نخواهد رسید و تنها عوامل داعش بازداشت می شوند. الویت ما بازگشت آوارگان به منازلشان و آغاز بازسازی عراق است.

العبادی پیشتر به استان کرکوک رفته و در آنجا با تعدادی از مسئولان بومی و فرماندهان امنیتی درباره آغاز عملیات آزادسازی موصل دیدار و گفت وگو کرد.

کلید واژه ها: آزادسازی موصل عملیات آزادسازی موصل


نظر شما :