کامرون از نمایندگی مجلس عوام کناره‌گیری می‌کند

۲۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰ کد : ۱۹۶۳۰۹۶ سرخط اخبار

دیوید کامرون، نخست وزیر پیشین بریتانیا، دو ماه بعد از کناره گیری از این سمت اعلام کرده است که از نمایندگی مجلس عوام هم استعفا می دهد.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون ۴۹ ساله روز دوشنبه در بیانیه ای گفت که بسیار مایل بوده کارش را به عنوان نماینده ویتنی در پارلمان ادامه دهد و قصد داشته است که در انتخابات عمومی سال ۲۰۲۰ هم شرکت کند.

اما در طول تابستان موقعیت خود را "از همه جوانب بررسی کرده" و در نهایت تصمیم به کناره گیری از سمتش به عنوان نماینده مجلس عوام بریتانیا گرفته است.

کامرون در بیانیه اش نوشته است که "به نظر من شرایط کناره گیری ام به عنوان نخست وزیر و واقعیت های سیاستمداری مدرن، ادامه کار به عنوان نماینده بدون خطر ایجاد اختلال در تصمیم گیری های مهم (پارلمان) را بسیار مشکل می کند".

به گزارش بی.بی.سی کامرون دو ماه پیش در پی شکست در همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، از سمت خود به عنوان نخست وزیر کناره گیری کرد. در آن همه پرسی رای دهندگان به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای دادند.

بعد از او ترزا می که در کابینه کامرون وزیر کشور بود به نخست وزیری رسید.

دیوید کامرون در بیانیه خود باز هم تاکید کرده است که به طور کامل از خانم می حمایت می کند و اطمینان کامل دارد که بریتانیا تحت رهبری او پیشرفت خواهد کرد.

دیود کامرون در سال ۲۰۰۱ از حوزه ویتنی به پارلمان بریتانیا راه یافت و توانست در سن ۳۹ سالگی به رهبری حزب محافظه کار برسد.

او در سال ۲۰۱۰ جوان ترین نخست وزیر انگلیس در حدود دویست سال گذشته شد.

برای انتخاب جایگزین کامرون در پارلمان بریتانیا انتخابات میان دوره ای برگزار خواهد شد.

کلید واژه ها: کامرون


نظر شما :