لاوروف: تهران میزبان نشست سه‌جانبه آینده

۱۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۲ کد : ۱۹۶۲۰۴۴ سرخط اخبار

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پایان مذاکرات سران این کشور، ایران و جمهوری آذربایجان در باکو، اعلام کرد: مسکو از پیشنهاد برگزاری نشست آینده رییسان جمهوری سه کشور در تهران استقبال می کند و آن را می پذیرد.
 

به گزارش ایرنا، در نشست روز دوشنبه سران در پایتخت جمهوری آذربایجان، افزون بر مذاکره برای افزایش روابط دو جانبه، گسترش همکاری های منطقه ای مسکو، باکو و تهران مورد تاکید قرار گرفت و در بیانیه پایانی امضا شده رییسان جمهوری نیز دامنه گسترده ای از محورهای همکاری های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و بازرگانی تعیین شده است.
 
بنا به اعلام پایگاه وزارت خارجه روسیه، سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور به خبرنگاران در پایتخت جمهوری آذربایجان گفت: مسکو پیشنهاد میزبانی تهران برای برگزاری اجلاس آینده سران را پذیرفته است.
 
وی همچنین ادامه داد: سران سه کشور در جریان مذاکرات انجام شده باکو، ساز و کارهای مختلف را برای گسترش همکاری های سه جانبه، نشست ها و مذاکرات وزیران امور خارجه، رایزنی سران سازمان های مسئول در هر حوزه تعیین کرده اند.
 
وزیر خارجه روسیه گفت: براساس ارزیابی های مسکو، مذاکرات سران در باکو آغازگر رویکردی جدیدی در روابط با دورنمای خوب است که سهمی مهم در تحکیم مناسبات سه کشور براساس اصول همکاری و برابری دارد.
 

لاوروف تاکید کرد: رییسان جمهوری ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان همچنین بر اهمیت پایان کار تنظیم کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر تاکید کردند و دستورهای لازم برای ادامه مذاکرات داده شد و همچنین این موضوع مورد تاکید قرار گرفت که تلاش ها برای برگزاری اجلاس سران پنج کشور ساحلی این دریا در قزاقستان افزایش یابد.

کلید واژه ها: باکو جمهوری آذربایجان


نظر شما :