داعش رودخانه دجله را با نفت آلوده کرده است

۱۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۳ کد : ۱۹۶۲۰۲۴ سرخط اخبار

یکی از مسئولان استان نینوا تاکید کرد، داعش با پمپاژ نفت در رودخانه دجله قصد دارد پل نظامی شناوری را که ارتش عراق اواسط ژوئیه گذشته روی این رودخانه ساخت، تخریب کند و این اقدام به آْودگی های زیست محیطی در دجله انجامیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، علی خضیر، عضو شورای استانداری نینوا با هشدار نسبت به خطرات آلودگی آب رودخانه دجله به دنبال اقدام داعش در پمپاژ نفت در آن گفت: داعش با کشیدن لوله های نفت به ساحل رودخانه دجله در نزدیکی پالایشگاه نفتی القیاره این رودخانه را آلوده کرده است.

پالایشگاه مذکور در منطقه ای با همین نام در  جنوب شهر موصل واقع است.

خضیر افزود: هدف داعش از این اقدام تخریب پل نظامی شناوری است که ارتش عراق اواسط ژوئیه گذشته بر روی این رودخانه ساخت. داعش می خواهد با پمپاژ مقداری نفت در مسیر آبی منطقه ای نفتی ایجاد کند که با آتش گرفتن آن پل نیز در آتش بسوزد و از بین برود.

این عضو شورای استانداری نینوا ادامه داد:نقشه داعش به دلیل طولانی بودن مسافت میان محل پمپاژ نفت و محل قرار گرفتن پل شکست خورد.

ارتش عراق اواسط ژوئیه گذشته یک پل شناور را با هدف عبور تشکیلاتی که از شهر مخمور مرکز فرماندهی عملیات نینوا به سمت مرکز القیاره و پایگاه هوایی آن می آیند ایجاد کرد این پل به سامانه های ارتش و استحکامات آن کمک می کند به پیشروی خود به سمت شهر موصل ادامه دهند.

حضیر با هشدار نسبت به پمپاژ نفت توسط داعش در دیگر مناطقی که رودخانه دجله از آن عبور می کند مانند شهر تکریت گفت: این امر موجب تعطیلی پروژه های تولید آب آشامیدنی در اطراف رودخانه خواهد شد.

این مسئول استان نینوا درباره مشکلات مردمی که در منطقه قیاره تحت کنترل داعش زندگی می کنند گفت: نزدیک به 70 هزار عراقی هنوز در داخل این منطقه در محاصره بوده و شرایط دشواری را تحمل می کنند.

کلید واژه ها: پمپاژ دجله نینوا رودخانه دجله پمپاژ نفت


نظر شما :