ظریف با رئیس مجلس سنای فرانسه دیدار کرد+عکس

۰۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۲ کد : ۱۹۶۰۳۷۴ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس مجلس سنای فرانسه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که در پاریس به سر می برد امروز (چهارشنبه) با «جرالد لارشه» رئیس مجلس سنای فرانسه دیدار و گفت وگو کرد.

 

دیدار ظریف با رئیس سنای فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این دیدار که در دفتر جرالد لارشه انجام شد دو طرف درباره راه های توسعه همکاری ها و مسائل منطقه ای به ویژه بحران سوریه و عراق گفت وگو کردند.

قرار است پس از این دیدار ظریف در جلسه استماع در کمیسیون امور خارجه، دفاع و نیروهای مسلح سنا حضور یابد.

وزیر خارجه همچنین قرار است با بارتلون رئیس مجلس ملی در محل مجلس ملی فرانسه دیدار و سپس در موسسه ملی کشورداری آنا سخنرانی کند. 

دیدار با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در محل کاخ الیزه و همچنین دیدار با همتای فرانسوی از دیگر برنامه های عصر امروز وزیر امور خارجه کشورمان در پاریس خواهد بود.

یکی از برنامه های این سفر دو روزه دیدار ظریف با رئیس کمپانی ایرباس در محل وزارت اقتصاد فرانسه است که در این دیدار، در مورد خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس گفت وگو خواهد شد.

وزیر خارجه کشورمان روز گذشته (سه شنبه) در پاسخ به دعوت همتای فرانسوی خود و به منظور انجام سفری دوجانبه و رایزنی با مقامات فرانسوی پس از اجرای برجام وارد پاریس شد.

وی شب گذشته نیز با حضور در مراسم ضیافت افطار در محل رزیدانس سفیر ایران در پاریس در جمع نمایندگان کشورهای اسلامی و سازمان های مسلمان در پاریس به ایراد سخنرانی پرداخت.

این سومین دور سفرهای ظریف به قاره اروپا پس از اجرای برجام است.

وزیر خارجه قرار است در ادامه سفرش به هلند نیز برود.

کلید واژه ها: پاریس


نظر شما :