دفاع دیوید کامرون از انتقاداتش علیه ترامپ

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰ کد : ۱۹۵۸۶۹۲ سرخط اخبار

پس از درخواست یک مشاور دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از دیوید کامرون مبنی بر عذرخواهی از ترامپ به دلیل انتقاداتش از وی، نخست وزیر انگلیس با رد این درخواست از انتقاداتش دفاع کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در ماه دسامبر 2015 در یک کنفرانس خبری درباره اظهارات جنجالی ترامپ درباره جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا اعلام کرد، این ایده "تفرقه آمیز، احمقانه و اشتباه" بوده و به کارگیری این سیاست غلط است.

در آن زمان اظهارات جنجالی ترامپ علیه مسلمانان باعث ایجاد موج محکومیت سراسری در جهان علیه وی شده و کامرون در پارلمان انگلیس این اظهارات را احمقانه و تفرقه آمیز توصیف کرده و گفته بود: اگر ترامپ به انگلیس سفر کند، باعث اتحاد ما علیه وی خواهد شد.

چند روز پیش جورج پاپاداپولاس، مشاور سیاست خارجی ترامپ در گفت و گویی در این باره اعلام کرد: تیم انتخاباتی ترامپ از این اظهارات کامرون متعجب شدند.

وی ادامه داد: من نمی توانم به جای ترامپ صحبت کنم اما به نظر می رسد که نخست وزیر انگلیس باید یک عذرخواهی و یا کاری مشابه آن را انجام دهد.

در همین راستا کامرون در پاسخ به سوالی مبنی بر این که یک عذرخواهی به ترامپ بدهکار است گفت: آشکارا این مساله به رای دهندگان در آمریکا بستگی دارد که چه کسی را به عنوان رییس جمهور خود انتخاب کنند.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت روند خسته کننده انتخابات مقدماتی که از طریق آن یک نفر به عنوان نماینده نهایی حزبش تعیین می شود، در این روند هرکسی به هر شکلی رقابت خود را پیش می برد. اما در نهایت کاندیداهای اصلی انتخابات سراسری آمریکا مورد احترام ما هستند.

کامرون تاکید کرد: من اما نظرم را درباره مسلمانان را تغییر نداده و تغییر موضع نمی دهم ، کاملا آشکار است که اتخاذ چنین سیاستی(علیه مسلمانان) اشتباه بوده، هست و خواهد بود.

کلید واژه ها: ترامپ کامرون


نظر شما :