اتحادیه اروپا بدنبال لغو تحریم‌های ایران ایر

۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰ کد : ۱۹۵۸۲۳۹ سرخط اخبار

اتحادیه اروپا ماه آینده میلادی کارشناسان امنیت پرواز را به ایران اعزام خواهد کرد تا هواپیماهای شرکت ایران ایر را مورد ارزیابی فنی قرار دهند.

به گزارش ایسنا، اتحادیه اروپا درصدد است در صورت حل شدن مشکلات ایمنی هواپیماهای ایران ایر، این شرکت را از لیست سیاه ایرلاین های ناامن این بلوک حذف کند.

جاکوب آداموویچ، سخنگوی کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا است به وال استریت ژورنال گفت: ایران ایر در سال 2010 به دلیل نگرانی های ایمنی مربوط به هواپیماهایش در لیست سیاه قرار گرفت اما 12 فروند از هواپیماهای این شرکت از ممنوعیت مذکور معاف بوده و به ایران ایر امکان داده اند خدمات پرواز به اروپا را حفظ کند.

وی در ادامه افزود: آنچه که اکنون اتفاق می افتد انجام ارزیابی های فنی در ماه مه است تا مشخص شود آیا ایران ایر مشکلات ایمنی را حل کرده است. ایمنی پروازها به ملیت یک ایرلاین مربوط نیست.

این خبر در پی سفر اخیر هشت کمیسر اتحادیه اروپا به تهران که نخستین سفر در چند سال اخیر است اعلام شد. این مقامات به دنبال راه هایی برای تقویت روابط تجاری میان ایران و اتحادیه اروپا هستند و در همین راستا پروژه های مشترکی را در بخش انرژی، مهاجرت و کارهای تحقیقاتی مشترک اعلام کرده اند.

کلید واژه ها: ایران ایر اتحادیه اروپا


نظر شما :