عکسی که برای نخست وزیر فرانسه جنجال‌آفرین شد

۲۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰ کد : ۱۹۵۸۰۵۰ سرخط اخبار

در بحبوحه بحران رسانه ای اخیر میان الجزایر و فرانسه، انتشار تصویری از سوی نخست وزیر فرانسه در دیدارش با رئیس جمهور الجزایر جنجال تازه ای بپا کرد.

به گزارش ایسنا، مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه پس از بازگشت از سفر به الجزایر توئیتی را درباره این سفر منتشر کرد که به همراه آن عکسی از دیدار وی با عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر بود.

برخی منابع و مسئولان در الجزایر این عکس را بد دانستند چراکه بوتفلیقه را در وضعیت جسمانی وخیمی نشان می داد. انتشار این عکس جنجال تازه ای را در محافل الجزایر بپا کرد.

برخی از این مسئولان معتقدند که این اقدام به بحرانی شدن روابط میان دو کشور می انجامد به ویژه اینکه اخیرا بحران رسانه ای میان دو طرف به وجود آمد.

اخیرا رسانه های فرانسوی در اعتراض به خودداری الجزایر از اعطای ویزا به خبرنگاران فرانسوی و ممانعت از ورود آنان به الجزایر، این سفر را تحریم کردند.

پیشتر الجزایر از اعطای ویزا به 83 روزنامه نگار از جمله 12 چهره رسانه ای فرانسه که قرار بود هیات فرانسوی را در این سفر همراهی کنند، خودداری کرد.

این هیات شامل خبرنگاران روزنامه "لوموند" و برنامه تلویزیونی "لو پوتی ژورنال" که از شبکه "کانال پلوس" پخش می شود، به دلیل پوشش خبری رسوایی "اسناد پاناما" بودند. آن ها مسئولیت پوشش سفر والس به الجزایر را برعهده داشتند.

الجزایر روز چهارشنبه اقدام رسانه های فرانسوی در انتشار "اسناد پاناما" را که از فساد گسترده و فرار از پرداخت مالیات پرده بر می داشت، محکوم کرد.

الجزایر از روزنامه لوموند به دلیل اینکه در صفحه اول چاپ پنجم آوریل خود تصویر عبد العزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر را در میان متهمان اصلی این پرونده فساد مالی چاپ کرده بود، انتقاد کرد.

این روزنامه فرانسوی نیز بعدا اعتراف کرد نام رئیس جمهور الجزایر در این اسناد نیامده است بلکه نام عبد السلام بوشوارب، وزیر صنعت این کشور دیده می شود.

اما تیم تهیه کننده برنامه "لو پوتی ژورنال" گرچه در این پرونده هیچ اتهامی را علنا متوجه مسئولان الجزایری نکرده اند، همواره با طعنه از وضعیت سلامت رئیس جمهور این کشور سخن می گویند.

کلید واژه ها: رئیس جمهور الجزایر


نظر شما :