صلاح عبدالسلام سکوتش را شکست

۱۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۵:۵۲ کد : ۱۹۵۷۶۶۶ سرخط اخبار

صلاح عبدالسلام، مظنون حملات پاریس در ملاقات با بردارش گفته در روز واقعه تصمیم گرفته خودش را منفجر نکند چرا که نمی خواسته کسی را بکشد.

به گزارش بی بی سی، او گفته اگر چنین کرده بود آمار کشته شدگان حملات ۱۳ نوامبر پاریس به مراتب بیشتر می شد.

صلاح عبدالسلام که هم اکنون در بلژیک در بازداشت به سر می برد و منتظر انتقالش به فرانسه است، این سخنان را در ملاقات با برادرش محمد عنوان کرده است.

او در چند روز گذشته سکوت اختیار کرده بود.

محمد عبدالسلام، برادر صلاح، پس از ملاقات با وی در بازداشتگاه به نقل از صلاح گفته او آماده همکاری با مقامات فرانسوی است چرا که در حملات پاریس نقش داشته اما در حملات بروکسل نقشی نداشته است.

این در حالی است که پلیس بلژیک می گوید صلاح عبدالسلام دست کم با دو نفر از مظنونان انفجارهای بلژیک مرتبط بوده است.

اثر انگشت او در آپارتمانی پیدا شده که خالد بکراوی آن را اجاره کرده بود. خالد بکراوی یکی از دو برادری است که در روز ۲۲ مارس خود را در فرودگاه بروکسل منفجر کردند.

حملات پاریس در روز سیزدهم نوامبر سال گذشته ۱۳۰ کشته بر جای گذاشت.

صلاح عبدالسلام یکی از مظنونان زنده مانده این حملات بود که در چهار ماه گذشته جستجوها برای یافتن او ادامه داشت تا بالاخره دو هفته پیش در بروکسل بلژیک بازداشت شد.

چهار روز پس از بازداشت عبدالسلام، انفجارهای مرگبار در فرودگاه و ایستگاه قطار زیرزمینی بروکسل روی داد که طی آن ۳۲ نفر کشته شدند.

پلیس معتقد است که حملات پاریس و بروکسل توسط یک شبکه هدایت شده بوده است.

صلاح عبدالسلام، ۲۶ ساله، که متولد بلژیک اما تبعه فرانسه است توانسته بود بعد از حملات پاریس برای حدود چهار ماه خود را مخفی کند.

کلید واژه ها: عبدالسلام پاریس بروکسل بلژیک حملات پاریس


( ۱ )

نظر شما :