دستگیری ۱۲ مظنون به حملات تروریستی در بلژیک

۳۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۱ کد : ۱۹۶۰۲۲۶ سرخط اخبار

دادسرای فدرال بلژیک تأئید کرد که پلیس این کشور دیشب جمعه هفدهم ژوئن دوازده مظنون را دستگیر کرده که از قرار سرگرم تدارک عملیات تروریستی بوده اند. دادسرای بلژیک تصریح کرده است که در مجموع چهل نفر برای ایراد توضیحات احضار و دوازده تن از آنان بازداشت شده اند. قرار است قاضی پرونده در ساعات آینده دربارۀ ادامۀ بازداشت آنان تصمیم گیری کند.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه، دستگیری ها با تجسس منازل در بروکسل، "فلاندر"، "والونی" و شانزدۀ شهر دیگر بلژیک همراه بوده است. پلیس در عین حال بیش از ۱۵۰ پارکینگ خصوصی را مورد تجسس قرار داده، اما، در این تجسس ها به سلاح و مواد انفجاری دست نیافته است.
در پی این اقدامات شورای امنیت ملی بلژیک به ریاست نخست وزیر این کشور، شارل میشل، تشکیل جلسه داد. در پایان این جلسه، شارل میشل خطاب به خبرنگاران گفت که اوضاع کشور تحت کنترل است و مبارزه با تروریسم و افراطگرایی با دقت و عزم راسخ دنبال می شود.
در بروکسل محلات معروف "مَلبک"، "شربک" و سه منطقۀ دیگر مورد تجسس قرار گرفته اند که پیش از این عاملان عملیات تروریستی ماه های نوامبر و مارس گذشته در پاریس و بروکسل در آنها اقامت داشته و پنهان شده بودند. کلیه دستگیرشدگان در روزهای گذشته تحت مراقبت پلیس بوده اند.
در این حال، پلیس بلژیک هشتمین مظنون سوءقصدهای ماه مارس گذشته در فرودگاه بین المللی بروکسل را دستگیر کرده است. مظنون دستگیر شده یک بلژیکی سی ساله به نام "یوسف" است که از دوستان قدیمی "خالد البکراوی"، از عاملان عملیات تروریستی مارس گذشته بروکسل بوده و به هواپیماهای فرودگاه دسترسی مستقیم داشته است.
به گفتۀ منابع خبری، دستگیرشدگان مظنون به عضویت در یک سلول تروریستی هستند که قصد و وسایل لازم را برای انجام عملیات تروریستی داشته اند.
این دستگیری ها با انتشار اخباری دربارۀ تهدید تروریستی علیه بلژیک و احتمالاً فرانسه به مناسبت برگزاری رقابت های ورزشی فوتبال در این کشور همزمان بوده است. پلیس قضایی بلژیک اعلام کرده که جهادیون خارجی کوشیده اند به قصد انجام عملیات تروریستی در دسته های دو نفری از سوریه وارد اروپا شوند.

کلید واژه ها: بلژیک بروکسل حملات تروریستی در بروکسل


نظر شما :