قرارداد ایران‌خودرو و بنز تمدید شد

۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۲۴ کد : ۱۹۵۶۵۵۹ سرخط اخبار

مدیرعامل شرکت ستاره ایران از آغاز دوره جدید همکاری گروه صنعتی ایران خودرو با شرکت مرسدس بنز و تولید سواری های این شرکت در ایران در آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی نمکین در مراسم آغاز دور جدید همکاری ایران خودرو و مرسدس بنز اظهار کرد: قرارداد شرکت ستاره ایران به عنوان نماینده انحصاری فروش سواری بنز با شرکت مرسدس بنز مجدداً تمدید شد. با تمدید قرارداد و همکاری مستقیم با بنز دیگر شاهد بازار خاکستری محصولات این شرکت در ایران نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه در گذشته تجربه تولید و واردات محصولات بنز در ایران وجود داشته است، خاطرنشان کرد: در دوره جدید همکاری ها موضوع تولید سواری بنز در ایران در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت ستاره ایران ادامه داد: به عنوان مثال یکی از موارد در دست بررسی ورود خودروهای بنز تولیدی در ایران به شبکه تاکسیرانی است. ضمن اینکه با آغاز تولید موضوع داخلی سازی برخی قطعات نیز در دستور کار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: براساس بررسی های صورت گرفته در سال آینده بین 1500 تا 2000 دستگاه از سواری های مخالف بنز وارد ایران خواهد شد.

در این مراسم استفان باومن، مدیرفروش منطقه ای شرکت مرسدس بنز اظهار کرد: بعد از لغو تحریم ها مذاکرات لازم انجام شده و ارتباط بنز با شرکت ستاره ایران و گروه ایران خودرو مجدداً برقرار شد.

وی با بیان اینکه توافقات کلی برای تولید خودروهای سواری بنز در ایران صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: شروع دوباره تولید محصولات بنز در ایران نیازمند نهایی شدن مطالعات است و در زمان مقتضی تولید آغاز شد.

وی ادامه داد: بازار ایران یکی از بازارهای خوب منطقه خاورمیانه در حوزه خودرو است ضمن آنکه در نظر داریم مدل های پیشرفته از جمله هیبریدی را وارد ایران کنیم.

او در پاسخ به سوالی درباره بازدید از خطوط تولید ایران خودرو اظهار کرد: ایران خودرو بزرگترین شرکت تولید و مونتاژ خودرو در خاورمیانه است بنابراین پتانسیل تولید سواری بنز در آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: در گذشته برخی مدل های خودرو بنز از جمله سواری کلاس E در ایران تولید می شد. بنابراین با توجه به این تجربه در آینده نیز این کار صورت خواهد گرفت.

کلید واژه ها: بنز ایران خودرو بنز در ایران مرسدس بنز شرکت ستاره ایران


نظر شما :