بارزانی: «سنجار» باید به یک استان تبدیل شود

۲۲ آبان ۱۳۹۴ | ۲۳:۵۵ کد : ۱۹۵۳۷۱۲ سرخط اخبار

رئیس منطقه کردستان عراق با حضور در منطقه «سنجار» طی یک کنفرانس خبری بر ضرورت تبدیل شدن این منطقه به یک استان تاکید کرد.

به گزارش فارس، در پی اعلام آزادی منطقه «سنجار» پس از دو روز عملیات ویژه نیروهای پیشمرگه در این منطقه و فرار تکفیری های داعش از آن، «مسعود بارزانی» رئیس  منطقه کردستان خود را به این نقطه رساند و در یک کنفرانس خبری حاضر شد.

رئیس منطقه کردستان عراق ضمن اعلام رسمی آزادی این منطقه در شمال عراق و واقع در غرب استان «نینوا» گفت: منطقه کردستان باید با هماهنگی دولت مرکزی عراق تلاش کند سنجار را به یک استان تبدیل کند.

وی 12 مرداد گذشته گفته بود: سنجار را به هیچ طرفی تسلیم نخواهد کرد و تلاش خواهد کرد با هماهنگی بغداد، آن را یک استان مرتبط با منطقه کردستان اعلام کند.

نیروهای پیشمرگه،عملیات ویژه آزادسازی سنجار واقع در 110 کیلومتری شمال غرب موصل را از صبح روز پنجشنبه (دیروز) از سه محور آغاز کردند. این عملیات امروز برای دومین روز متوالی ادامه یافت و این نیروها موفق شدند از محور شمالی وارد سنجار شوند و ساختمان های دولتی را از اشغال تکفیری ها خارج کنند.

چند ساعت بعد، فرماندهی نیروهای پیشمرگه آزادی کامل سنجار را اعلام کرد و «نیچروان بارزانی» نخست وزیر منطقه کردستان، طی بیانیه ای این پیروزی را به مبارزان کرد، شخص مسعود بارزانی و فرماندهی نیروهای پیشمرگه تبریک گفت.۰

کلید واژه ها: منطقه کردستان سنجار پیشمرگه


( ۲ )

نظر شما :