حماس: هیچ عضوی از ما در صفوف معارضان سوری نیست

۱۳ آبان ۱۳۹۴ | ۰۰:۱۳ کد : ۱۹۵۳۴۵۲ سرخط اخبار

یک عضو عالی رتبه حماس ضمن تکذیب آموزش نیروهای رئیس جمهور فراری یمن، افزود: هیچ نیرویی از حماس در صفوف معارضان سوری نیست.

به گزارش فارس، روزنامه «الاخبار» به نقل از یک منبع نزدیک به حماس نوشت این جنبش هیچ نقشی در آموزش نیروهای «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن که گفته می شود در سوریه و در کنار گروههای معارض علیه نظام سوریه می جنگند، ندارد.

روزنامه الاخبار نوشت که زمزمه هایی وجود دارد که تعدادی از نیروهای وابسته به منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن در کنار اخوانی های سوریه و جبهه النصره وابسته به عربستان سعودی در سوریه علیه نظام سوریه می جنگند و حماس نیز به انها آموزش نظامی می دهد.

به نوشته این روزنامه لبنانی در واکنش به این ادعاها یک مقام عالیرتبه حماس (که نامش فاش نشده) ضمن تکذیب برخی اخبار مبنی بر اینکه این جنبش تعدادی از اعضای گردان های «القسام» شاخه نظامی حماس را به سوریه برای آموزش حامیان عبدربه منصور هادی فرستاده، افزود: برخی از اعضای حماس که به صفوف معارضان سوری پیوسته اند، ابتدا یعنی قبل از انتقال دفتر سیاسی حماس از جنبش ما جدا شده اند (و سپس به معارضان پیوسته اند) و ما اسامی آنها را در اختیار حکومت سوریه گذاشته ایم.

وی درباره بازداشت «مأمون بشر الجالودی» محافظ شخصی خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس در سوریه نیز گفت: ما پیشتر اطلاعات لازم را درباره این شخص در اختیار حکومت سوریه قرار دادیم و اعلام کردیم که وی از حماس جدا شده و به معارضان پیوسته است.

الاخبار در ادامه این گزارش نوشت که اخباری نیز دال بر آموزش برخی نیروهای خارجی در صحرای سینا مصر توسط حماس منتشر شد.

گمانه زنی ها درباره آموزش برخی از نیروهای عبدربه منصور هادی در صحرای سینا توسط حماس پس از آن آغاز شد که اخباری مبنی بر کشته شدن تعدادی از افراد مسلح یمنی طرفدار منصور هادی (که از یمن فرار کرده بودند) در یکی از اردوگاه های «النصره» در سوریه منتشر شد.

کلید واژه ها: حماس منصور هادی


نظر شما :