نتانیاهو: هیلتر مایل به کشتار یهودیان اروپا نبود!

۳۰ مهر ۱۳۹۴ | ۰۲:۲۰ کد : ۱۹۵۳۱۴۲ سرخط اخبار

در شرایطی که در پی افزایش خشونت صهیونیست ها علیه فلسطینی ها در سرزمین های اشغالی، موج جدید مقاومت مردم فلسطین به راه افتاده، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل اظهاراتی را درباره کشتار یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم مطرح کرده که انتظار می رود به خشم فلسطینی ها دامن بزند. وی به جای هیتلر، یک روحانی فلسطینی را عامل کشتار یهودیان معرفی کرده است!

 
به گزارش «تابناک» به نقل از «هاآرتص» اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره کشتار یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم، بسیار جنجال ساز شده است. نانیاهو مدعی شده حاج امین الحسینی، مفتی بیت المقدس، کسی بوده که ایده کشتار یهودیان را در ذهن آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی انداخته است. به گفته نتانیاهو، خود هیتلر قصد کشتار یهودیان را نداشته و فقط می خواسته آن ها را اخراج کند.
 
نتانیاهو این اظهارات را در کنگره جهانی یهودیان در بیت المقدس عنوان کرده و ضمن بیان این ادعا که الحسینی در نوامبر 1941 با هیتلر دیدار کرده بود، اظهار داشته: «هیتلر در آن زمان نمی خواست یهودیان را قتل عام کند؛ بلکه می خواست آن ها را اخراج کند. اما حاج امین الحسینی نزد هیتلر رفت و گفت اگر تو آن ها را اخراج کنی، آن ها به اینجا (فلسطین) خواهند آمد. هیتلر پرسید پس باید با آن ها چکار کنم و مفتی پاسخ داد: آن ها را بسوزان».
 
هرچند نتانیاهو پیشتر نیز در یکی از جلسات کنست (پارلمان اسرائیل) در سال 2012 ادعایی مشابه را مطرح کرده بود، اما اظهارات اخیر وی به سرعت با واکنش های گسترده در شبکه های اجتماعی مواجه شد. این ادعا که الحسینی یکی از عاملان کشتار یهودیان اروپا بوده، مورد اشاره برخی تاریخ نگاران قرار گرفته، اما اکثر تاریخ نگاران این ادعا را رد کرده اند.
 
گفتنی است ادعای نقش داشتن الحسینی در ماجرای مذکور، در کتابی با نام «نازی ها، اسلام گرایان و ایجاد خاورمیانه جدید» که اخیراً توسط بری رابین و ولفگانگ جی شووانیتز منتشر شده نیز مطرح گردیده است. این نویسندگان نیز همچون نتانیاهو ارتباط مستقیمی میان حمایت مفتی بیت المقدس از هیتلر و سیاست های جنبش آزادی بخش فلسطین تحت رهبری یاسر عرفات قائل هستند. 
 
با این وجود، حتی این دو نویسنده نیز ادعا نمی کنند که گفت و گوی مورد اشاره نتانیاهو، میان الحسینی و هیتلر رد و بدل شده باشد. آن ها مدعی هستند هیتلر به این دلیل دست به کشتار یهودیان زد تا رضایت الحسینی را جلب کند؛ زیرا وی با انتقال یهودیان به فلسطین مخالف بود.
 
اما مطرح شدن این ادعا در شرایط فعلی که سرزمین های اشغالی عرصه درگیری شدید نظامیان اشغالگر با مردم فلسطین شده را باید مستقیماً به تلاش نتانیاهو برای دامن زدن به احساسات عمومی علیه فلسطینی ها و تشدید خشونت علیه آن ها ارزیابی کرد. هرچند، انتظار می رود متقابلاً این اظهارات ضمن برانگیختن خشم فلسطینی ها، دردسرهای بیشتری را برای نتانیاهو و دولتش به همراه داشته باشد.

کلید واژه ها: هیتلر کشتار یهودیان نتانیاهو


نظر شما :