تکذیب حضور نظامیان روس و ایران در سوریه

۲۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۲:۰۹ کد : ۱۹۵۲۱۲۵ سرخط اخبار

پژوهشگر سوری علوم استراتژیک با دروغ خواندن هرگونه حضور فیزیکی نظامیان روس و ایرانی در سوریه، گفت: ایران و روسیه کاملاً طبق قوانین موسسات فعال در کشورها رفتار کرده اند و اصلا نیازی به پنهان کردن تلاششان ضد تروریسم ندارند.

«حسن حسن» پژوهشگر سوری علوم استراتژیک در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، تاکید کرد: پیروزی تلاش های روسیه در منطقه به زودی نفاق و دورویی آمریکایی ها را افشا و آنها را رسوا می کند.

وی در مورد مخالفت آمریکایی ها با حمایت روسیه از سوریه گفت: این مخالفت ها از جانب مخالفان آمریکایی چیزی را تغییر نخواهد داد و کمک های روسیه از سوریه همچنان ادامه خواهد یافت.

حسن بیان کرد: پیش بینی ها در مورد تاسیس پایگاه هوایی و دریایی روسی در سوریه تا به الان رسماً از سوی مسئولان دو کشور تایید یا رد نشده ولی در صورتی که توافق بر سر ساخت این پایگاه ها حاصل شود، اجرای آن طبق سیستم ها و قوانین 2 کشور سوریه و روسیه خواهد بود.

وفی گفت: در حال حاضر موازنه قدرت در خاورمیانه به هم خورده و به زودی موازنه قدرت بین قدرت های آمریکا و روسیه انجام خواهد شد.

این پژوهشگر سوریه ای افزود: روسیه احتیاج ندارد برای مبارزه با تکفیری ها، به طور فیزیکی در میدان سوریه داخل شود، این گروه های تروریستی به فرمان آمریکایی ها برای تقسیم منطقه تلاش می کنند و پس از آن مطمئناً در پی آن هستند که همه دولت های مخالف سیاست های آمریکا را نابود کنند.

حسن تأکید کرد: روس ها تمام اطلاعات مورد نیاز سوریه را از طریق ماهواره های خود در اختیار آنها قرار می دهند و در واقع، آنچه سوری ها به طور عمده به آن نیازمندند، اطلاعات نظامی است.

به گفته این کارشناس سوری، همکاری بین سوریه و هم پیمانانش تنها به زمان بحران سوریه برنمی گردد و این ارتباطات بسیار عمیق و ریشه ای است، این ارتباطات محکم و تاریخی بین سوریه و جمهوری اسلامی ایران و روسیه و کشورهای بسیار دیگری سال هاست جریان دارد.

وی در مورد اساسی ترین نگرانی آمریکایی ها گفت: مهمترین دلیل نگرانی آمریکایی ها سقوط پرونده خاورمیانه بزرگ است.

حسن همچنین گفت: با کمک روس ها، گروه تروریستی داعش و بقیه گروه های شبه نظامی از جمله تکفیری ها، در برابر نابودی حتمی قرار گرفته اند، آمریکا از ابتدای مبارزه تبلیغاتی دروغین خود با تروریسم، به این گروه ها در پیشبرد اهدافش بسیار متکی بوده است.

حسن وفی افزود: آمریکا همواره کوشیده تا اجازه ندهد ولادیمیر پوتین،رئیس جمهور روسیه جنبش ضد تروریستی ایجاد کند.

وی اظهار داشت: آمریکا با کمک گروه های تکفیری تروریستی، در راستای تفرقه و پراکندگی خاورمیانه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و در پی آن است تا برنامه شوم اسرائیلی را اجرا کند.

وفی تاکید کرد: کمک های تسلیحاتی فراوان می تواند جنگ را به نفع سوری ها تغییر دهد، سلاح های پیشرفته آمریکایی در اختیار گروه های تحت سرپرستی این کشور همه بیانگر حمایت دائم آمریکا از این گروه هاست.

وی در مورد ادعای دروغین آمریکای ها در مورد تسلیحات داعش و امثال آن گفت: این ادعا که داعش از انبار تسلیحاتی عراق در جنگ با سوریه استفاده می کند، کذب محض و شایعه ای باورنکردنی است.

حسن حسن همچنین افزود: داخل شدن ترکیه در ائتلاف، دروغ محض است، واقعیت این است که آمریکا از راه ترکیه، تسلیحات آمریکایی پیشرفته را به دست تروریست های تکفیری داخل خاک سوریه می رساند، این تروریست ها تمام اموال ملت سوریه و عراق را پیوسته غارت می کنند.

این پژوهشگر سوری بر عدم حضور مستقیم نظامی روس ها در سوریه بار دیگر تاکید کرد و گفت: ما هر گونه حضور فیزیکی نظامیان روس و ایرانی را تکذیب می کنیم.

وی بیان کرد: در صورت حضور مستقیم نیروهای این دو کشور در سوریه،  به جهت حمایت از ملت و ارتش سوریه، آنها هرگز نیازی به مخفی کردن این مساعدت ها ندارند چرا که جمهوری اسلامی ایران و روسیه هر دو طبق قوانین بین المللی از حکومت بشار اسد حمایت می کنند.

این کارشناس سوری در پایان خاطر نشان کرد: ایران و روسیه کاملاً طبق قوانین موسسات فعال در کشورها رفتار کرده اند و اصلا نیازی به پنهان کردن تلاششان ضد تروریسم ندارند چرا که، مبارزه با گروه ها امری اخلاقی و انسانی است.

کلید واژه ها: ایران و روسیه پژوهشگر


نظر شما :