هرگز به دنبال بازرسی در هر زمان و مکان نبوده‌ایم

۲۶ تیر ۱۳۹۴ | ۰۱:۵۶ کد : ۱۹۵۰۱۳۷ سرخط اخبار گام به گام تا توافق جامع

مشاور اوباما در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد که این کشور هرگز به دنبال بازدید درهر زمان و مکان از ایران نبوده است.

به گزارش تسنیم، بن رودز، مشاور اوباما در گفتگویی با شبکه سی ان ان اعلام کرد که این کشور هرگز به دنبال بازرسی در هر زمان و هر مکان از تاسیسات هسته ای ایران نبوده است.

وی با اینحال تاکیدکرد که این بازرسی ها قویترین رژیم راستی آزمایی به شمار می رود که در حال حاضر طرفین به آن دست یافته اند.

رودز ادامه داد: ابتدا به ساکن ما دسترسی هر زمان و هر مکان به تاسیسات هسته ای خواهیم داشت. اما اگر سایت مشکوکی مانند جایی در یک پایگاه نظامی در ایران وجود داشته باشد و ما خواستار دسترسی به آن باشیم از طریق آژانس قادر به انجام بازرسی ها خواهیم بود.

این درحالی است که سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا امروز اعلام کرد ایران پس از توافق هسته ای هیچ راهی برای ممانعت از بازرسی آژانس از سایت های نظامی و دیگر مراکز مورد تردید آمریکا و متحدانش ندارد.

رایس در این مصاحبه تاکید کرد که  این توافق به ایران اجازه هیچ مخالفتی با بازرسی های آژانس درصورت اعتقاد آمریکا و متحدانش به وجود تاسیساتی مخفی را نخواهد داد. به گفته وی اگر ایران با بازرسی مخالفت کند و 5 عضو از 8 امضاء کننده توافق هسته ای با آن موافقت کنند ایران مجبور به تبعیت از آن است.

رایس درمورد فرصت 24 روزه ایران پیش از بازرسی ها و نگرانی برخی از احتمال ذخیره اورانیوم در سایتهای مخفی گفت: آنها قادر به پنهان نمودن هیچ مدرکی در این بازه زمانی نخواهند بود. و شما نمی توانید تاسیساتی با این حجم را در این مدت کوتاه پنهان کنید.


نظر شما :