مصر به پادگان نظامی تبدیل شد

۱۰ تیر ۱۳۹۴ | ۰۰:۳۰ کد : ۱۹۴۹۳۶۸ سرخط اخبار
در سالروز سی ام ژوئن که به برکناری محمد مرسی انجامید و در شرایطی که روز گذشته دادستان مصر ترور شد، سراسر مصر شاهد تدابیر امنیتی ویژه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، الیوم السابع گزارش داد: مصر در آستانه دومین سالروز حوادث 30 ژوئن قرار دارد که به برکناری محمد مرسی انجامید، دولت این کشور به معترضان نسبت به برگزاری هرگونه تجمع و تظاهراتی هشدار داده است.

30 ژوئن سال 2013 شاهد برگزاری تظاهرات هایی در قاهره و استان های مصر بود که به دنبال آن عبد الفتاح السیسی وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در آن دوره طی حکمی محمد مرسی رئیس جمهور منتسب به اخوان المسلمین را از منصبش عزل کرد.

این در حالی است که جماعت اخوان المسلمین برای برگزاری تظاهرات گسترده در این روز فراخوان داده است.

تدابیر شدید امنیتی در سینا در سالروز سی ام ژوئن

به گزارش تسنیم، نیروهای امنیتی مصری به شکل گسترده ای در استان سینای شمالی از بیم حوادث احتمالی و هرج و مرج مستقر به مناسبت سی ام ژوئن(برکناری محمد مرسی) مستقر شده اند.

روزنامه مصری الاهرام گزارش داد، استان سینای شمالی به مناسبت سالروز سی ام ژوئن شاهد تدابیر شدید امنیتی برای تامین امنیت خیابان ها، میادین و تاسیسات حیاتی و اموال بیت المال و خصوصی است.

منابع آگاه در استان سینای شمالی اعلام کردند: نیروهای امنیتی مصر به شکل گسترده ای در همه مناطق استان از بیم اقدامات خشونت بار، هرج و مرج و یا اقدامات تروریستی برنامه ریزی شده احتمالی و حفظ جان ساکنان همزمان با سالروز حوادث سی ام ژوئن، مستقر شده اند.

این منابع اعلام کردند: زره پوش های پلیس و ارتش در همه خیابان های این استان مستقر شده اند و همه رفت و آمدها را به شدت کنترل می کنند و نیروهای امنیتی به سوی هر جنبنده ای که به مراکز حیاتی و امنیتی نزدیک شوند تیراندازی می کنند.

مصر در آستانه دومین سالروز حوادث 30 ژوئن قرار دارد که به برکناری محمد مرسی انجامید، دولت این کشور به معترضان نسبت به برگزاری هرگونه تجمع و تظاهراتی هشدار داده است.

30 ژوئن سال 2013 شاهد برگزاری تظاهرات هایی در قاهره و استان های مصر بود که به دنبال آن عبد الفتاح السیسی وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در آن دوره طی حکمی محمد مرسی رئیس جمهور منتسب به اخوان المسلمین را از منصبش عزل کرد.

این در حالی است که جماعت اخوان المسلمین برای برگزاری تظاهرات گسترده در این روز فراخوان داده است.

استقرار نیروهای امنیتی در محل تشییع دادستان کل مصر

از سوی دیگر اطراف مسجد مشیر طنطاوی در منطقه التجمع الخامس در قاهره جدید شاهد تدابیر امنیتی است. نیروهای پلیس و ارتش مصر به همراه تجهیزات کامل در این منطقه مستقر شده اند و هشت آمبولانس در برابر درب اصلی مسجد به منظور آمادگی برای تشییع هشام برکات دادستان کل مصر که دیروز بر اثر انفجار کشته شد مستقر شده اند.

تدابیر ویژه در اطراف زندان ها از بیم فراری دادن رهبران اخوان المسلمین

نیروهای امنیتی مصری در همه میادین، خیابان ها و اطراف موسسات دولتی و تاسیسات مهم و مراکز پلیس و زندان ها همزمان با کشته شدن هشام برکات دادستان مصر و دعوت گروه اخوان المسلمین برای تظاهرات و محاصره مراکز پلیس و اقدامات خشونت بار مستقر شده اند.

این رسانه از تدابیر امنیتی ویژه ای در اطراف زندان ها از بیم حمله به زندان هایی که محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین، خیرت الشاطر معاون وی، محمد البلتاجی و عصام العریان و دیگر رهبران اخوان در آن هستند از جمله زندان طره و زندان برج العرب که محمد مرسی در آن به سر می برد خبر داد.

به گفته این رسانه مصری، نیروهای امنیتی پس از این در اطراف زندان هایی که رهبران اخوان در آن به سر می برند مستقر شدند. بر اساس ادعای این روزنامه، رهبران اخوان المسلمین که در خارج از مصر به سر می برند درخواست محاصره این زندان ها برای فراری دادن اعضای این رهبران زندانی را داده اند.

برقراری حالت آماده باش از نوع "ج"

همچنین حالت آماده باش نوع "ج" برقرار شده است و همه مرخصی ها لغو شده است و نیروهای امنیتی در سراسر مصر به ویژه میادین عمومی مستقر هستد تا تظاهرات را سرکوب کنند.

قاهره و جیزه در محاصره ادوات نظامی

نیروهای امنیتی مصر در مناطق المطریه، عین شمس و حلوه در قاهره و فیصل، الهرم، کرداسه  و اکتبر در الجیزه مستقر شده اند.اجازه حرکت به سوی میدان التحریر و تجمع در آن داده نمی شود.در میدان های النهضه در الجیزه و رابعه العدویه در شهرک نصر برای ممانعت از ورد هواداران اخوان المسلمین نیروهای زیادی مستقر شده اند.

درخواست دستگاه امنیتی از شهروندان مصری

نیروهای امنیتی مصر از شهروندان این کشور خواسته اند که هر شی مشکوکی را در ایستگاه راه آهن و مترو یا نزدیک دکل های برق و نزدیکی مراکز حساس و حیاتی گزارش دهند تا به سرعت با آن برخورد شود و اگر ماده منفجره است خنثی شود.

خط و نشان وزارت کشور برای معترضان

یک منبع امنیتی وابسته به وزارت کشور مصر نیز هشدار داد که با هر گونه هرج و مرج و خشونت، بستن راه ها، هدف قرار دادن مراکز دولتی، دکل های برق و ایستگاه های آب و تظاهرات غیرقانونی برخورد قوی خواهد شد.

کشته و زخمی شدن چهار نظامی مصری در بنی سویف

یک منبع امینتی در استان بنی سویف از کشته شدن یک رئیس پلیس و زخمی شدن چهار نفر دیگر در حمله افراد مسلح ناشناس- که سوار بر موتور سیکلت بودند- به مرکز پلیس الفشن در این استان خبر دادند.‎

بسته شدن ایستگاه مترو انور سادات قاهره

یک منبع مصری اعلام کرد: ایستگاه مترو انور سادات بسته شده است و قطارها از بیم حوادث امنیتی در این ایستگاه توقف نمی کنند و مسافران امروز نمی توانند از این ایستگاه به دلایل امنیتی مربوط به سی ام ژوئن استفاده کنند.‎

نخست وزیر مصر در اتاق عملیات ویژه سی ام ژوئن

ابراهیم محلب نخست وزیر مصر با حضور در اتاق عملیات ویژه روز سی ام ژوئن اوضاع را اداره می کند و با استاندارها در سراسر مصر به طور دائم در تماس است.

تدابیر ویژه در دقهلیه مصر

در استان دقهلیه نیروهای امنیتی واکنش سریع در میادین داخل شهرهای این استان و نیز مراکز و جاده های سریع السیر از بیم حوادث خشونت آمیز همزمان با سی ام ژوئن مستقر شده اند. اداره دفاع مدنی در این استان به ریاست اسامه شعبان، کارشناسان مواد منفجره را در اطراف ساختمان دیوان عالی استان دقهلیه و تعدادی از خیابان ها و مناطق مختلف در شهر المنصوره مستقر کرده است.
سعید عماره از مسئولان امنیتی این استان از اعلام حالت آماده باش به مناسبت سی ام ژوئن خبر داد و افزود: نیروهای امنیتی در همه مناطق مستقر هستند و هر تحرکی را به دقت رصد می کنند.‎

تدابیر امنیتی در زادگاه محمد مرسی در استان الشرقیه مصر

مسئولان امنیتی در استان الشرقیه مصر نیز از تدابیر امنیتی شدید در این استان و اطراف مراکز و تاسیسات مهم و حیاتی خبر دادند و اعلام کردند: حالت فوق العاده در این استان اعلام شده است و گروه های ویژه مبارزه با مواد منفجره با حضور در مناطق حیاتی آماده خنثی سازی بمب های احتمالی هستند. به نیروهای ثابت و سیار امنیتی دستور داده شده که نهایت هوشیاری را به خرج دهند.
در همین حال در مبادی ورودی و خروجی این استان به ویژه مناطق مرتبط میان الشرقیه و اسماعیلیه تدابیر امنیتی ویژه حکمفرماست و نیروهای امنیتی در روستای العدوه زادگاه محمد مرسی رئیس جمهوری معزول مصر به ویژه پس از ترور هشام برکات دادستان مصر به شکل انبوه مستقر شده اند.‎

کلید واژه ها: مرسی محمد مرسی


نظر شما :