عمر البشیر باز هم رئیس جمهور سودان شد

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۲:۳۱ کد : ۱۹۴۷۰۲۵ سرخط اخبار

رئیس جمهور کنونی سودان و رئیس حزب «کنگره ملی» بار دیگر مسند ریاست جمهوری در این کشور را به دست گرفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته انتخابات سودان اعلام کرد که «عمر البشیر» رئیس جمهور کنونی بار دیگر پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه با اعلام این خبر تأکید کرد که رئیس حزب کنگره ملی سودان با کسب 94% آراء، ریاست جمهوری این کشور را بر عهده گرفت.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی سودان دوشنبه (24 فروردین) آغاز شد و برگزاری آن چهار روز طول کشید. کمیساریایی ملی انتخابات سودان نیز اعلام کرده بود که شمار افراد واجد شرایط که می توانند در این انتخابات شرکت کنند به 13 میلیون نفر می رسد. 16 نامزد ریاست جمهوری از جمله عمر البشیر به همراه نامزدهای سایر احزاب در این انتخابات شرکت کردند. افراد واجد شرایط در 11 هزار حوزه انتخاباتی می توانستند به نامزدهای مورد نظر خود رأی دهند. در این انتخابات، به دلیل شرایط وخیم امنیتی، رأی گیری در 9 حوزه انتخاباتی در ولایت «کردفان» به تعویق افتاد. این در حالی است که انتخابات سال 2015 با استقبال خوبی مواجه نشد.

در این میان، احزابی که انتخابات را تحریم کرده بودند مدعی شدند که فشار بر معارضان، رسانه ها و جامعه مدنی، محیطی را به وجود آورده است که نمی توان با «عمر البشیر» رقابت کرد.

کلید واژه ها: سودان


نظر شما :