آغاز مبادله نفت در برابر کالا میان ایران و روسیه

۲۶ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۵:۳۹ کد : ۱۹۴۶۴۷۸ سرخط اخبار

روسیه از آغاز اجرای قرارداد مبادله نفت در برابر کالا با ایران خبر داد.

به گزارش عصرایران، کاخ کرملین روز سه شنبه آغاز اجرای قرارداد مبادله نفت در مقابل کالا میان روسیه و ایران را اعلام کرد.

دمتری بیسکوف سخنگوی کرملین با اعلام این مطلب، از ارائه جزئیات توافقنامه مبادله کالا در برابر نفت میان ایران و روسیه خودداری کرد.

یک مقام ارشد در وزارت خارجه  روسیه هم در پاسخ به سوالی درباره این که آیا اجرای قرارداد مبادله نفت در برابر کالا میان ایران و روسیه آغاز شده است گفت: "بله قطعا"

قبل از این رسانه های غربی به نقل از منابعی در روسیه  گفته بودند براساس این قرارداد ایران روزانه نیم  میلیون بشکه نفت خام به روسیه صادر می کند و روسیه نیز در مقابل به جای پرداخت پول نفت، به میزان پول آن، کالای روسی به ایران صادر می کند.

این اقدام باعث می شود صادرات نفت ایران از حدود 1.3 میلیون بشکه در روز فعلی به 1.8 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

منابع آگاه به رویترز گفته بودند: ارزش این قرارداد میان ایران و روسیه به 20 میلیارد دلار می رسد و براساس آن، ایران در برابر فروش روزانه 500 هزار بشکه نفت خام به روسیه، از این کشور کالا دریافت می کند.

روسیه خود بزرگترین تولید کننده نفت خام جهان و بزرگترین صادرکننده نفت خارج از اوپک است.
قبل از این آمریکا مخالفت خود را با چنین توافقی میان ایران و روسیه اعلام کرده بود.

یک منبع روسی هم پیش از این به رویترز گفته بود: ایران وروسیه در حال بررسی جزئیات مبادله نفت در برابر کالاهای ساخت روسیه هستند. از جمله این کالاها، فلزات و محصولات غذایی است اما شامل کالاهای نظامی نمی شود.
 
وی افزود: اجرای این قرارداد در چند مرحله صورت خواهد گرفت. ارزش مرحله نخست حدود 6 تا 8 میلیارد دلار خواهد بود.

یک مقام ایرانی هم که خواست نامش فاش نشود گفت: قیمت نفتی که در این قرارداد معیار قرار می گیرد نسبت به قیمت جهانی، کمتر است البته این تفاوت زیاد نیست. احتمالا چند دلار نسبت به قیمت بازار جهانی کمتر است.

این منبع ایرانی افزود: این توافق شامل ارائه موشک های روسی و اقدام روسیه در ساخت دو نیروگاه هسته ای در ایران نیز می شود.

وزارت خارجه آمریکا هم پیش از این اعلام کرده بود: این توافق می تواند مجازات ها و تحریم های واشنگتن علیه طرف های این توافق را در بر داشته باشد.

کلید واژه ها: مبادله مبادله نفت مبادله نفت در ایران و روسیه


نظر شما :

FrancisBok ۰۷ آبان ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۸
соприкасающиеся с грунтом (стены подвалов, полы сообразно грунту, покрытия подземных сооружений), должны иметь изоляционный http://zabor-iz-profnastila-deshevo.blogspot.ru/2017/03/blog-post_9.html слой чтобы предотвращения проникновения грунтовых газов. Функции изоляционного слоя могут выполнять влагоизоляционные и гидроизоляционные слои. Там, где не имеется этих слоев, изоляционный разряд может выполняться из пароизоляционного материала, например, из полиэтиленовой пленки толщиной 0,15 мм.