۴ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل

۱۰ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۰:۲۱ کد : ۱۹۴۵۸۱۳ سرخط اخبار

آمریکا تنها کشوری است که روز جمعه گذشته به ۴ قطعنامه حقوق بشر علیه اقدامات رژیم صهیونیستی اعتراض کرد.

به گزارش فارس، آمریکا تنها کشوری بود که به چهار قطعنامه حقوق بشری علیه اقدامات رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطین و بلندی های جولان رأی منفی داد.

بر اساس گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، آمریکا تنها کشوری بود که روز جمعه با لحنی تند در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل از وضع چهار قطعنامه علیه اسرائیل درباره سرزمین فلسطین و هم چنین بلندی های جولان انتقاد کرد.

«کیت هارپر» سفیر آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل در این باره مدعی شده بود مایه ناامیدی است که این شورا مکررا از اسراییل انتقاد می کند درحالی که حملات خشونت بار علیه مردم اسراییل را نادیده می گیرد. هارپر در ادامه ادعاهایش چنین اقداماتی را از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل مایه کاهش ارزش و اعتبار آن خوانده بود. این دومین بار در طول هفته گذشته بود که هارپر طی سخنانی از رژیم صهیونیستی در شورای حقوق بشر سازمان ملل حمایت می کرد. 

هارپر به قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل که خواستار بازگردانی بلندی های جولان به سوریه بود، اعتراض کرد و این امر را نشان از پوچی مطلق این قطعنامه دانست.

این قطعنامه با انتقاد از اسراییل و رفتار این رژیم با سوری ها در بلندی های جولان توسط 29 عضو از 47 عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل حمایت شده و 17 عضو دیگر به آن رای ممتنع داده بودند و این درحالیست که تنها سفیر آمریکا با آن مخالفت کرد. 

در قطعنامه دیگری شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستار حمایت از تلاش فلسطینیان برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد. به اضافه این دو قطعنامه، دو قطعنامه دیگر یکی از اسراییل خواسته است این رژیم را به دلیل نقض حقوق بشر در سرزمین های اشغالی و برای ادامه شهرک سازی ها تحت فشار قرار دهد. هم چنین در قطعنامه دیگری از اسراییل خواسته است شهرک سازی ها را محدود کرده و تعداد آن را به محدوده پیش از سال 1967 بازگرداند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل با اعلام حمایت از این سه قطعنامه گفت 45 کشور از دو قطعنامه حمایت قاطع کرده و 43 کشور دیگر از قطعنامه سوم قاطعانه حمایت کردند. هم چنین اتحادیه اروپا از هر سه این قطعنامه ها حمایت کرده و تنها کشوری که به این سه قطعنامه نیز رای مخالف داد،  آمریکا بود.

خبرگزاری فاکس نیوز با انتقاد از وضع این قطعنامه ها نوشته در این نشست علیه اسرائیل بیش از هر «کشور» دیگری قطعنامه تصویب شده و این رژیم «ناقض شماره یک حقوق بشر» معرفی شده است.

کلید واژه ها: شورای حقوق بشر اسراییل بلندی های جولان تنها کشوری


نظر شما :