ارزیابی دیپلمات اردنی از سفر به تهران

۱۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۹۴۵۰۲۱ سرخط اخبار
 ناصر جوده معاون معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن عصر جمعه و پیش از ترک امان به مقصد تهران تاکید کرد که سفرش به جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی بسیار مهم است.

به گزارش ایرنا، ناصر جوده و مجتبی فردوسی پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن در فرودگاه امان دیدار و پیرامون برنامه این سفر و مهمترین مسائل دوجانبه مورد علاقه دو کشور گفت وگو کردند.

جوده و فردوسی پورهمچنین درباره برگزاری دهمین کمیسیون مشترک دو کشور که قرار است فروردین ماه 94 در تهران برگزار شود، تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه اردن ضمن مهم خواندن سفرش به تهران در شرایط کنونی، مذاکرات سطح بالا با مقامات عالی رتبه ایران را در پیشبرد منافع مشترک به ویژه گسترش مناسبات و روابط دوجانبه در ابعاد مختلف از جمله همکاری های اقتصادی مورد تاکید قرار داد.

سفیر ایران در امان هم انتصاب مجدد ناصر جوده به عنوان وزیر خارجه و ارتقای مقامش به پست معاون نخست وزیر را هم تبریک گفت.

عبدالله دوم پادشاه اردن اخیرا با پیشنهاد نخست وزیر این کشور، کابینه دولت را ترمیم کرد و ضمن ابقای ناصر جوده در مقام وزیر امور خارجه ، او را به عنوان معاون نخست وزیر نیز منصوب کرد.

سفر معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن به تهران در پاسخ به دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به امان در سال جاری، صورت می گیرد.

ناصر جوده نخستین سفر خارجی خود را پس از تعدیل کابینه دولت این کشور در راس هیاتی بلند پایه مرکب از قائم مقام وزارت خارجه، مدیرکل منطقه ای عربی و آفریقا و نیز مدیرکل دفترش به جمهوری اسلامی ایران انجام می دهد.
 

کلید واژه ها: جوده اردن معاون نخست وزیر امان


نظر شما :