اعلام نظر ریاض درباره توافق جامع هسته ای

۰۴ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۸:۲۱ کد : ۱۹۴۴۵۹۷ سرخط اخبار

قائم مقام وزارت خارجه عربستان با ابراز نگرانی درباره مذاکرات هسته ای ایران اعلام کرد که نتایج این مذاکرات باید توافقی بی عیب و نقص باشد تا تهدیدی علیه کشورهای منطقه به شمار نیاید.

به گزارش فارس، «ترکی بن محمد بن سعود» قائم مقام وزارت خارجه و رئیس شورای ملی اجرای توافق نامه های منع گسترش سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی عربستان تأکید کرد که ریاض خواهان توافق جامعی برای پرونده هسته ای ایران است که به ادعای او هیچ گونه «تهدید» یا «اشکالی» در آن وجود نداشته باشد که امنیت منطقه را به خطر بیندازد.

پایگاه خبری روزنامه «الجزیره» عربستان، گزارش داد ترکی بن محمد در افتتاح کارگاهی درباره روش های منع انتشار تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی در ریاض، تأکید کرد که عربستان از همه تلاش های بین المللی که از انتشار سلاح های کشتار جمعی از جمله سلاح های هسته ای جلوگیری می کند حمایت می کند و یادآور شد که باید منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی شود و جامعه بین الملل مسئولیت بزرگی در قبال این موضوع دارد.

وی بار دیگر با متهم کردن «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در استفاده از سلاح شیمیایی علیه شهروندان کشورش تأکید کرد که سلاح های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی نیز باید نابود شود.

وی همچنین درباره اوضاع سیاسی یمن گفت که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از آنچه مشروعیت قانونی دولت یمن خواند، حمایت می کنند و از جامعه جهانی می خواهند که اقداماتی در راستای بازگشت مشروعیت قانونی به این کشور و مقابله با «کودتایی» که امنیت کشور را تهدید می کند اتخاذ کند.


نظر شما :